Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Åre Bike ChallengeBy Funbeat user
Norra Europas vackraste motionslopp på två hjul, Åre Bike Challenge. I sommar välja att cykla den långa sträckan på 214 km med start i Trondheim, 120km med start i norska Hegra eller den klart snällare på 60km med start i Storlien. anmälan görs på http
2 Answers · 1,898 ViewsLast post: 3 years ago · paceUP!
Snälla hjälpBy Agnes Göransson 
Hej, håller på med ett projekt i skolan där vi ska utveckla en produkt, just nu jobbar vi med ett nytänkande cykelställ och eftersom ni är experter inom cykling och pendling skulle det uppskattas om ni kunde svara på vår enkät:) 
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=3GS_cgnjfU2vdtmwUg-EKIVStAsWAiVKrgbQ9ph-lNZUMzNNNkNVSkw4MVQyTkZFUDZMMlpBMlhHQi4u 
0 Answers · 1,186 ViewsLast post: 4 years ago · Agnes Göransson 
4 years ago
Agnes Göransson 
RoslagshöstenBy Funbeat user
Från hemsidan: Va?lkommen att cykla Stockholms vackraste motionslopp i sko?na Roslagen Fredrikshofs IF Cykelklubb a?r Sveriges sto?rsta cykelklubb med runt 1600 medlemmar. Sedan 1972 arrangerar vi Roslagsva?ren och Roslagsho?sten – Ett lopp pa? vackra v
2 Answers · 0 ViewsLast post: 5 years ago · Guest
Välja däck?By Berit Bengtson
Hej! Ska välja däck för första gången. Schwalbe Lugano har bra pris, några erfarenheter sv dessa? Just nu sitter Vittoria zaffiro, kanske är Lugano motsvarande kvalitet???
2 Answers · 858 ViewsLast post: 5 years ago · Guest
DäckskickBy Funbeat user
Hej! Slänger in en bild på däcken som sitter på nyinköpt beg. racer, i hopp om att få råd! Vad säger ni, är dessa småsprickor i gummit något att bry sig om? De sitter på båda sidor av däcket, samtliga i samma höjd, små men många och förekommer i stort se
2 Answers · 770 ViewsLast post: 5 years ago · Guest
CyklocrossBy Funbeat user
Jag har länge funderat på att köpa en hybridcykel men har läst att en cyklocross tydligen är både skönare att cykla på och går bättre? Går den lika snabbt som en hybridcykel eller går den snabbare även på bara vanlig asfalt om man vill cykla bara på asfa
3 Answers · 0 ViewsLast post: 5 years ago · Guest
Siljan Runt (160km)By Funbeat user
Hela Siljan Runt (Orsa-SIljan)
1 Answer · 699 ViewsLast post: 5 years ago · Guest
Vätternrundan (300km)By Funbeat user
Traditionella Vätternrundan 2019
1 Answer · 689 ViewsLast post: 5 years ago · Guest
Möckeln RuntBy Niklas Kanerot
Möckeln Runt 20190602 https://idrottonline.se/KorpforeningAlmhult-Korpen/mockelnrunt Ingår i Kronobergstrippeln är ett sammarbete mellan tre motionslopp i Kronoberg. Uppvidingetrampet den 25 maj Växjötrampet den 30 maj, och Möckeln Runt den 2 juni.
2 Answers · 0 ViewsLast post: 5 years ago · Guest
UppvidingetrampetBy Niklas Kanerot
Datum 20190525 https://idrottonline.se/KorpforeningAseda-Korpen/foreningen/Arbetsrum/Uppvidingetrampet/Information Ingår i Kronobergstrippeln är ett sammarbete mellan tre motionslopp i Kronoberg. Uppvidingetrampet den 25 maj Växjötrampet den 30 maj, oc
1 Answer · 0 ViewsLast post: 5 years ago · Guest
Köpa "racer"-cykelBy Funbeat user
Hej! Just nu har jag en Trek S 720 med sju växlar. Jag kände efter att ha kört 20 km på 47 minuter att detta med cykel kan vara något för mig då löpning är tufft för knäna. Jag vet så mycket att det finns olika typer av cyklar - linjecykel och tempocyke
 · 
13 Answers · 2,216 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
Hitta motionsloppBy Berit Bengtson
Jag är nybörjare på landsvägscykling och skulle vilja testa på ett kort lopp. Svårigheten är att hitta lopp. När jag googlar får jag fram ungefär samma lopp på olika sidor. Sambon har cyklat lopp som inte är med på dessa sidor (han minns inte riktigt var
7 Answers · 710 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
Ekra om Zipp hjulBy Funbeat user
Hej! Jag har en fundering om det är möjligt att bytta plats på ett par tub zipp hjul? Det är nämligen så att jag hat ett zipp 1080 framhjul och ett zipp 808 bakhjul. Och nu skulle jag vilja byta plats på dessa så att det med högst profil hamnar back. Är
2 Answers · 715 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
Mälaren Runt - karta och tips?By Berit Bengtson
Hej! Tänker köra Mälaren Runt ( landsvägsracer ) med några kompisar och övernatta ngnstans mitt på. Har någon en bra och aktuell karta? Andra råd och tips mottages tacksamt!
2 Answers · 947 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
Cykla Uppsala/Stockholm - FalkenbergBy Berit Bengtson
Hej! Jag funderar på att cykla från Uppsala/Stockholmsområdet ner mot Falkenberg/Varberg/Göteborg-trakten i sommar, någon gång mellan v.33.36. Tänkte kolla om det finns någon cykelkompis här som skulle vara intresserad av att göra sällskap denna runda? (H
3 Answers · 687 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
"cykelsniglar"By Berit Bengtson
När jag träningskör på cykelbanor, måste jag naturligtvis köra om en del "snigelcyklister", som inte håller sig ytterst ut på högerkanten. Oftast pensionärer. Min kompis menar att det bara är att köra om på höger sida, om uttrymmet tillåter. Jag däremot m
7 Answers · 664 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
Classic Running, LinköpingBy Funbeat user
Välkommen till Classic Running För första gången tar vi Classic Weekend till Linköping! Ett helt nytt motionslopp – tävling som har premiär lördagen den 25 augusti 2018 under Linköpings stadsfest. Linköping lever verkligen upp med serveringar, uppträdand
1 Answer · 652 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
Tjejvättern + halvvättern?By Funbeat user
Någon som kört tjejvättern och sen dagen efter halvvättern? Jag är lite sugen på att köra bägge loppen. Vågar inte hela Vättern(tror nacke, knän och rygg kommer strejka) men tänker att det är bra test med 25 mil och ett rejält depå stopp med mat och sömn
2 Answers · 604 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
Mecklenburger SeenrundeBy Funbeat user
MSR300. 300 km landsvägscykling. (Ett damlopp, MSR90, över 90 km finns även och startar den 26/5 mellan 8:30 - 09:00.) Loppet går över två dagar, 25-26/5 med start och mål i Neubrandenburg som ligger ca 2 timmar med bil från Sassnitz. (Färja från Trellebo
1 Answer · 621 ViewsLast post: 6 years ago · Guest
Teamkläder babyBy Funbeat user
Hej! Jag skulle vilja få tag på någon body för bebis med team tryck. Typ sky eller bora. Någon som Vet vart man kan hitta det? ???? Fanny
1 Answer · 678 ViewsLast post: 6 years ago · Guest