Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
Cykelkläder storlek?? HJÄLP!By Johan Fylke
Jag och min tjej tänkte beställa kläder från nätet och har inte möjlighet att åka till någon butik o prova... så nu vill vi ha lite hjälp av er med vilken storlek som kan passa?? byxa o tröja, jag är 183cm/92kg och hon e 179cm/65kg, vad kan passa oss elle
1 Answer · 282 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Dirt bana?By Henrik Wahl
Hej. Någon som vet vart det finns en dirtbikebana?
1 Answer · 298 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Räkna distansenBy Bertil Nolheim
Är det någon annan än jag som för en dagbok på hur långt ni har åkt? Det gjorde jag även under dom åren som jag simmade. Det var väldigt kul att kunna tänka: "Jag har faktiskt simmat lika långt som Atlanten sträcker sig mellan Europa och Nordamerika" elle
3 Answers · 301 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Nu får det vara nog!!!By Zsuzsi Zsédely
Bra initiativ tycker jag! http://www.hisingensck.se/savecycling/svenska/
 · 
21 Answers · 1,330 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
järnrumpa hur?By Funbeat user
När jag började cykla så fick jag ont i häcken av att cykla, även kortare distans. Numer kan jag cykla lång och obehindrat i detta avsende. Vad är det som gör att häcken blir tåligare? Här följer några hypoteser: 1. Man får något slags brosk i häcken
 · 
16 Answers · 930 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
cm - kgBy Leif Lychou
Hej, Det vart en diskussion som dök upp på fel plats kände jag, om vikt och längd. Jag har märkt att hos vältränad individer, att killarnas vikt bruka stämma in på formeln: Längd minus 100. Dvs; Jag är 1,78 lång, och jag väger oftast kring 78-79kg. Jag
 · 
41 Answers · 2,081 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Finnmarksturen som motivator i sommar?By Henrik Wahl
jag såg att Finnmarksturen går 26 augusti, 11 mil på främst grusväg vad jag förstår. Låter som en bra motivator för att hålla pedalerna igång under semestern! Är det så mycket grusväg som jag tror, dvs funkar det att köra turen med stel framgaffel (vill
4 Answers · 287 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Påhängscykel?By Jan Lundquist
Ingen var intresserad av att reda ut begreppen om alla cykelbenämningar 🙁 😉 Men är det någon som har någon erfarenhet av påhängscykel? Såg en som kom cyklande på bland det märkligare saker jag sett, hade ett litet barn som cyklade baktill, som en
6 Answers · 832 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Vätternrundan och Lida loop på EN cykel?By Fredrik Närenfors
Det börjar bli dags att fundera på om min gamla MTB har tjänat ut, och nästa åt hägrar Lida och och Vättern. Frågan är om man ska satsa på en hybrid som man kan köra båda loppen på eller om det är bättre att köpa två cyklar? Jag har tänkt mig en maxbudget
 · 
22 Answers · 1,337 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Packlista cykla och hemma kitBy Torbjörn Karlsson
Skall förbi cykelaffären idag och köpa pump till min Nishiki Ultra Pro http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultrapro.htm Bild:http://www.nishiki.se/Hybrid/Ultrapro.jpg Fråga vad bör man ha: - pump(ar) - meckargrejer - väska på cykeln - reservgrejer på cykeln -
9 Answers · 317 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Startbevis VR 04:00By Funbeat user
Jaha då har man gått och blivit förkyld mitt i högsommarvärmen. Säljer mitt startbevis i Hofvets första startgrupp. Här finns allt från 8 timmars åkare till 10-12. EDIT: Ändrade planer. starten inte till salu längre
 · 
47 Answers · 1,991 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Lida loop, hur gick detBy Urban Nilsson
Var väl några funbeatar som körde har jag för mig. Jag är supernöjd, klarade värmen och kom in på 2.41. Arrangemanget var verkligen top speciellt langningen. Fint område också. Stel i ryggen idag.
6 Answers · 308 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
CykelpriserBy Frederik Schmidt
Jag går ju och _tänker_ köpa en leksak. Vi satte prisgräns 10000 på den. Här finns en miyatatouring också, köpt -92 f ca 6000, mkt cykel för pengarna ... vad motsvarar det för nypris, gissning?
9 Answers · 324 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Cykeltyper - på "dansk" dessutom?By Ulf Stider
Börnecykel, Racercykel, Mountainbike, Citybike, Skovcykel, Anden cykel. Kategorier cyklar på dansk sajt ... Vad är en skovcykel? Och andra typer, vad är egentligen skillnaden? Är en hybrid en citybike? Eller är det (citybike) en sån som min nyklassiska "
3 Answers · 310 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Vättern väder - VR 06By Ulf Stider
Väderutsikter Utfärdad: 2006-06-07 kl 10:52 Varmare i södra Sverige Nu kommer sommarvärmen till södra Sverige men först passerar ett molnområde i dag över större delen av landet med i huvudsak lätt regn från Svealand och norrut. I morgon väntas temperat
3 Answers · 323 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Packlista (brutto) VätternBy Funbeat user
Favorit i repris, den långa bruttolistan på grejer att ta med till Motala. Väl där tar man med det som behövs runt Vättern. Tillägg? Benvärmare/knävärmare/armvärmare Cykel Cykelbyxor Cykeldator Cykelglasögon Cykelskor Cykelstrumpor Cykeltröja Däcksavtaga
 · 
61 Answers · 2,517 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Betydelsen av 1 km/hBy Alexander Klippenberg
Ofta tänker jag att 1 km/h är ingenting. 30 km/h jämfört med 29 km/h är nästan samma hastighet. Men tänker man efter så är det en hiskelig skillnad 🙂 1000 m efter en timmes körning. Ganska mycket faktiskt! (Om man kör 30 km/h tar det iofs bara två minu
9 Answers · 333 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Knäpp fundering: hur många trappor?By Jan Lundquist
Tyvärr grundad i trista realiteter: Hur många trappor kan man bära en racer- eller kanske touringcykel uppför, utan att skada cykeln?
 · 
16 Answers · 944 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Cykelbyxor och sadel del två 🙂By Fredrik Närenfors
OK på begäran en ny tråd: Kommer den användas eller hoppar vi mellan den här och den gamla nu? Anna, prövar du baddräkter och behåar då? Du behöver faktiskt inte svara 🙂 Men är det skillnad på dam och herr? Även utan vadderingar? Spelar det roll?
 · 
11 Answers · 968 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
cykelkläderBy Emma Sjöberg
Och andra kläder? Tänkte att vi skulle hjälpa de med firefox och starta ny tråd kring det här med kläder. 🙂
 · 
23 Answers · 1,112 ViewsLast post: 18 years ago · Guest