Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpning
You need to log in to create posts and topics.

TopicsLast post
EM-loppetBy Emma Sjöberg
Hej! Jag tänkte springa EM-milen i Göteborg 5 augusti, är lite nyfiken på att se om jag fixar en hel mil. Fler som ska delta? 🙂
 · 
11 Answers · 1,904 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Bästa skoaffären -By Jonas Täng
i Östergötland/Linköping? Min man köpte ett par bra springskor för ca två år sedan, på en affär som låg på ngn bakgata ;9 ungefär vid WorldClass ... Nu försökte jag söka på den i Gula sifdorna eller ngt och vet inte vad den heter, "Löpbutiken"? Har de fl
2 Answers · 388 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
blödande bröstvårtorBy Fredrik Närenfors
Är det någon som har tips på hur man undviker blödande bröstvårtor på lite längre joggingturer. /Krister
 · 
143 Answers · 5,814 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
STHLM maratonBy Jimmy Törngren
Hej hej, jag har nyss hittat hit o inte en dag för tidigt kan jag säga... de är så att jag har fått för mig att jag ska springa STHLM maraton nästa år, o de börjar väl bli dax att komma i formen...speciellt som jag aldrig har sprungit en sammanhängande
9 Answers · 415 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
ont/tröttBy Fredrik Närenfors
Jag ska springa ett lopp imorgon i GBG, Götatunnelloppet. problemet är att jag känner mig lite trött i benen och är kanske smått övertränad (?), det har blivit väl mkt cyklande på sistone, benen är slut, igår gjorde det ont (i lårmusklerna) när jag stod o
4 Answers · 341 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
resultatBy Lena Bjerlöw
har precis börjat löpträna (joggar än så länge) och har efter många års hat till att springa upptäckt att det är min grej. har styrketränat till och från under många år, men märker nu när jag springer att jag får träningsvärk i mage och rygg. så nu undra
4 Answers · 367 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Berlin Marathon...?By Leif Lychou
Hej! Är ny på forumet och ville passa på att höra om någon här planerat att springa Berlin Marathon?
4 Answers · 383 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Pulsklocka.By Funbeat user
Jag har tittat lite på pulsklockar. Någon som har ett tips på en bra och relativt billga klocka mellan 500-1500Kr? SKulle gärna vilja ha en klocka som synar min personliga fysiska förmåga så som syreupptagningsförmåga osv. MVH En som vill få bättre kond
3 Answers · 341 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
UppladdningBy Fredrik Närenfors
Hej. Jag ska springa en tävling/testas på 1 mil på måndag kväll. Idag ska jag jogga runt i en timme på ett lagom tempo för att köra igenom kroppen lite. Efter det har jag tänkt att vila mig i form. Är det någon som vet ett bättre sätt att förbereda
 · 
10 Answers · 1,005 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Hur ofta?By Funbeat user
Härom dagen hade jag och min mamma en debatt om min träning. Jag tränar löpning sex dagar i veckan och mår bra av det. Mamma säger att mina muskler bara bryts ner och aldrig byggs upp och att när jag är 30-40 år så kommer min kropp att vara söndertränad.
5 Answers · 587 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Björnar i SpårenBy Jan Lundquist
Jahapp, Grisberget är favoriten men nu känns det lite väl spännande då man löper på kvällen just innan de slår av belysningen. Var där förra veckan och då jag var längst bort slocknade ljusen för natten. Klockan var kring 11:30. Och det är då man börjar l
7 Answers · 377 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Äta efter träningen.. By Fredrik Närenfors
Om jag springer ca 45 minuter i ganska snabbt tempo och har ätit en ordentlig middag ett par timmar innan träningspasset.. Hur mycket måste jag äta efter träningen?? Räcker det med en banan?
 · 
33 Answers · 1,788 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Stretching?By Fredrik Närenfors
Tips på var man kan hitta stretchingövningar, gärna på Internet? Jag skulle behöva stretcha utsidan av smalbenet tror jag, blir stel där ibland när jag springer.
3 Answers · 429 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
GötatunnelnBy Greger Mattsson
Är det någon mer än jag som ska springa detta lopp på 6,7 km?
 · 
12 Answers · 995 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Hög pulsBy Fredrik Närenfors
Jag läste någon stanns att det inte är bra att vara för nära sin maxpuls för många gånger i veckan. Hur många gånger är det rekomenderat? Är det bara för att hjärtat kan bli överansträngt? Kan elitidrottare vara närmre maxpulsen fler gånger än någon som
3 Answers · 428 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Ont i skenbenenBy Cliff Barnes
Får ofta ont i skenbenen (heter det så, framsidan av smalbenen) när jag springer (och ibland när jag stressar när jag går). Funderar på om det kan vara löpskorna. Några tips? Tänkte försöka prova ut ett par här i Örebro så jag får rätt - har aldrig testa
 · 
17 Answers · 1,107 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Våga sig på Göteborgsvarvet?By Susanne Lekstrand
Hej, hade tänkt ev. springa Gbg-varvet, men efter att ha låtit löpning stå till sidan för annat under vinterhalvåret så har jag tänkt att det inte är riktigt läge - utan att jag får träna inför St Eriksloppet istället. Men, fick ett plötsligt jättesug
5 Answers · 332 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
En fraga angande vikt och min/kmBy Anders Carlsson
Jag vager idag 1.86/84 kg och haller ungefar 40-44 min / mil och undrar hur mycket jag borde kunna forbattra mig om jag gar ner tex. 10 kg?
3 Answers · 312 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Hur ansträngande?By Sven Westergren
Jag försöker lära mig springa, har nämligen alltid haft väldigt svårt (psykiskt) för det. Men min fråga är; Hur anträngande ska det vara? Jag lägger mig gärna på en väldigt måttligt ansträngande nivå, kanske 60% av max. Ger detta mig ngt? Jag vill lära mi
 · 
30 Answers · 1,847 ViewsLast post: 18 years ago · Guest
Svullna varma knä vid ansträngning?By Funbeat user
Jag började m löpning men fick problem med knäna, speciellt det ena. Någon som känner igen det? Och vad har du i så fall gjort? Är det bara att glömma löpträning eller? Får inte alls samma tillfredsställelse vid annan konditonsträning, tyvärr. Jag har st
4 Answers · 330 ViewsLast post: 18 years ago · Guest