Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumBarfotalöpningAnybody out there?
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag har precis börjat springa med nakna fötter. Finns det några likasinnade här på Funbeat?

jag är på gång med det.

Vilket sammanträffande. Jag gick här hemma och filosoferade över om inte jag helt enkelt bara borde skippa det där med skor och undrade varför det inte fanns nån grupp för detta :D.

Kanske... jag får se vad min fysioterapeut säger.

Såg att du naturligtvis lagt upp fossingarna som utrustning (hv).

Testat lite barfota på lite olika underlag några gånger, tycker det känns vettigt om inte annat som funktionell styrketräning för fötra. Ska nog ta upp det lite igen bara marken blir nån grad varmare och de får uppsopat alla vassa småstenar på gatorna.

Tycker att det verkar skönare och naturligare att köra barfota, men jag inser att det är en bit från mina dämpade, hålfotsinläggsutrustade skor till att klara längre sträckor barfota. Klart intressant och jag vill försöka lära mig mer och ser hur jag ska

En nyckel är väl styrketräning för fötterna. Gammal klassiker som att plocka pennor från golvet med tårna är perfekt träning. Fast jag har fått den i ny tappning med handdukar som jag arbetar mig från ände till ände av.

Jag provade det på löpband förra våren...ingen höjdare med skavsår under fötterna kan jag säga. :/

jag springer alltid barfota på löpband de få gånger jag befinner mig på ett sånt.
annars är den gyllen regeln att skynda långsamt och kanske börja med att gå barfota lite också så att huden blir lite tåligare. sen ska man springa långsammare än med skor i

Precis. Skynda långsamt måste ju vara nyckeln. Jag testade dryga 100 meter idag och jag måste säga att även om det va kallt, blött och eländigt med småsten här och var kändes det som fötterna skulle kunna gilla detta skarpt.

Jag har även testat barfota p