Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELDet bästa med hösten är...
You need to log in to create posts and topics.

Vid mitt första hus fällde jag 17 träd själv...(och de var stora) var sjukt manlig med motorsågen, sen högg jag upp hela skiten som träning, 45 minuter varannan kväll. När jag sålde huset fanns där ved till förbannelse....,nu har jag ingen 🙁

Motorsåg e för klen-p*ttar. Det ska va timmermanssåg o yxa!! Å gärna en stadig ardenner som man kör ut timret ur skogen med.

Jag måste erkänna att det är motorsågen som gällt här med. Fällde 8 träd på tomten. Men veden är huggen för hand. Det tog sin lilla tid!

...mycket snack nu....

....jag har bildbevis.....men det är inte min skog så ... öhrmm.....

Ha...bildbevis! på dig fällandes ett träd DET vill jag se!

ha ha ha Carina,
lätt att vara tuff när man bara sett trädfällning på tv
😉

Menar du dig själv eller?

Hugg ett snitt i fallriktningen, såga från andra hållet ca mitten, sätt en hand högt upp å lägg lite tyngd, se till att det faller i tänkt fallriktning (...), kupa händerna lätt o ropa "timmer" - sen e det bara att kvista. Över

Jaa grabbar, kontra den där!! Jag är väldigt glad att jag inte ifrågasatt den kompetensen. Efter att ha läst instruktion 1:a i trädfällning så ska jag bättra mig i vinter. Nu är det bara för Carina att leverera ett foto, sen är vi nertryckta som som nypla

Det finns jag lovar men jag e en blyg viol o det senaste k-a-p-e-t gjordes efter en halv flaska vin på midsommardagen. Prima björk. Ssschnygg va man inte men ved blev det.