Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumBra matDitt favoritrecept?
You need to log in to create posts and topics.

Japp, det brukar alltid bli ett par över som passar perfekt kalla till mellanmål eller direkt efter träningen. Dom sväller en del vid stekning, kan alltså bli rätt tjocka - men det tycker jag bara är gott. "Skaka" ut smeten i stekpannan om du vill ha lite

Favoritlaxen.

Färsk (eller fryst) laxfilé i portionsbitar i en oljad form, lite salt och peppar på toppen. 220 grader ca 13 min.

Till det en kall sås med creme fraiche, strimlade soltorkade tomater och färsk basilika.

Valfria kollisar i form av färsk p

Kanon Erik! Havregrynen kanske gör susen...? Jag gjorde pannkakor på grahamsmjöl för ett halvår sen, barnen tyckte inte jag var riktigt klok....de smakade pliktskyldigt men fick bara i sig en halv var. Får erkänna att det liknade mer pölsa än pannkisar...

Jag gör alltid pannkakor med grahamsmjöl i (lite vetemjöl finns med) plus en halv dl havrekli i per sats. Ingen av ungarna märker det. Deras kompisar har också ätit av dem med god aptit.

Hemligheten Ronnie, är nog att inte avslöja modifieringen av recept

Vi har experimenterat med alla möjliga (mjöliga) mjölsorter, och en del gryn i pankisarna, graham, korn, majs, dinkel ... det mesta går och kan bli gott, så lek lite!

Jag är vegetarian och äter inte kött. Mitt senaste favorecept (är periodare) är en nötfärslimpa gjord på valnötter, hasselnötter och andra nötter! helt sjukt gott!

hmmm... här berättar jag om min favoriträtt och sen delar jag inte med mig av receptet!

här kommer det

färsen görs i tre steg. först mixar man 100g bröd med 225g nötter

sen tar man en lök och vitlök efter smak och bryner i fett (olja eller margarin)

Hmmm Sylvia.....jag sa ingenting.....det SYNTES! 😉
Får hitta på ngt bättre knep....äta med ögonbindel....?

Yup, det lär de inte tycka är det minsta märkligt...!

Ronnie, gör Du det tillräckligt många gånger lär de inte SE någon skillnad. Människan är ett vanedjur...det man känner igen är OK...

Skämt åsido, jag tror att våra barn ändå överlever om de får "vanliga" pannkakor...vi gjorde ju det!

Jag kan vara lite "