Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumBra matDitt favoritrecept?
You need to log in to create posts and topics.

jag vill bara tipsa om Nina Ahlms sida Nlife.se. hon är kostrådgivare och till lika njutare och på sin sida har MASSOR av goda recept. recepten är lättlagade och innehåller massor av nya och roliga ingridienser som, iaf jag, inte använt förrut:)malin

Gudars vad kul att läsa era bästa recept..ska plöja igenom det igen, men återkomma till favoritlax, nötlimpa o peruansk potatissallad men det slinker säkert ner annat oxå!
Man vill inte vara sämre utan bidra med nåt oxå, apropå Keso så är här mitt bästa k

Hej, nu när ni är inne på keso så måste jag passa på att fråga. Jag har hört, säkert här, att man kan ha keso i lasange i stället för ost. Jag brukar ha keso i pastasås, för att få den där smältostkänslan så jag tänkte testa det, så hur gör ni? Har ni det

Blossom hade ett gott recept på Spenatlasagne, med keso. Finns här http://krymp.nu/yh 🙂

Tänk bara på att kyla lasagnen fort i kylen om du tänker värma den igen! 🙂

Hmmm man ska aldrig stoppa in varm mat i kylen. Temperaturen stiger och all annan mat påverkas negativt. Kyl ute, i vattenbad eller i fönsterkarmen (öppet fönster). 🙂

Det är möjligt. Det jag tänkte på var spenaten, då jag hört att man inte ska låta den svalna i rumstemperatur. 🙂
http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=14119&epslanguage=SV

Man ska faktiskt alltid om det går kyla ner mat fort, när den ska ställas undan. Bakterier har sin bästa tillväxtmiljö i ngt som stå och kallnar i rumstemperatur.

Tack, den lät god, jag tror jag går och gör den med en gång och jag lovar kyla ned den snabbt efteråt 🙂

Min bästa snabbmat är :

Baconlindad Lax !

Linda bacon runt laxfiléer i portionsbitar och stek dem i ugn (200 grader) ca 15- 20 min. Under tiden som laxen blir färdig i ugnen tar man hackad spenat som man värmer och smälter ned fetaost i och äter till la

Tack för receptet Josefin det låter jättegott, måste jag prova