Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningEnkel passgenerator...
You need to log in to create posts and topics.

12

det är extreme svårt att skriver start tider för alla. jag och mina simmare använda critical swim speed eller Bäst personlig intervall för att hitta start tider.

då kan jag skriver 10x100 a3 start BPI+10, istället för start 1:35, 1:40; 1:45, 1:50 osv.

Ryan eftersom det finns förkortningar för H (hårt) L (lugnt) samt MAX så undrade jag om (1-4) ska ses som nivåer eller om den högsta siffran alltid ska vara max.
T ex följande:
1 x (200FR, @4:40 200FR, @4:30 200FR, @4:10 200FR H @4:00) (1-4)
4:e och sista

det stämmer i din beskrivning att det är tempo ökning från 1-4 och även den H på slutat markera ännu mer hårt.

men hårt kan vara 85% och inte max.

om det hade bara stå 4x200 1-4 st 3:00 då är det kanske hårdare för någon att ökar farten naturlig.

men m

(t+)

Tack Ryan för att du så snabbt hoppade in och svarade Franz!

@Franz: Som Ryan redan nämnt så är det verkligen jättesvårt att skriva pass som alla kan simma efter. När man dessutom ska försöka få in programmeringsaspekten i en applikation som jag gjort, s

Tack! Jag är verkligen jättenöjd.
Starttiderna är något som jag verkligen gillar. Eftersom jag inte har någon erfarenhet av simträning annat än på egen hand så är det perfekt att få föreslagen starttid.
(1-4), (1-3) etc fungerar då som jag trodde det skul

@Franz:

Låter kanon att starttiderna hjälper. För att hålla simningen rolig och för att man ska känna att man utvecklas, prova att med jämna mellanrum mäta av något som du vill utvecklas till det bättre på.

Det kan t.ex vara att räkna armtag per 25:a o

@Fedde
Mitt mål med simning är distans. Håller på med triathlon så det blir oftast lite längre sträckor och ute i sjöar på sommaren.
Jag jagar PB på 1500 (27:46 år 2014). Det är snart dags att stämma av igen.
Min klocka registrerar swolf men jag har inte

12