Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ny pulsklocka ska det bli då jag vill ha GPS, men vilken?

Så nu vill jag höra era erfarenheter, har snurrat lite här men har inte blivit mycket klokare men det lutar just nu lite mer åt 310 an.

Ni som äger en, vad tycker ni är bra/dåligt osv?

har en 405:a och är grymt nöjd. En nackdel med 405 är att den bara är vattentät ner till 1 meter medan 305 är det ner till 50 meter. En annan nackdel med 405 är att man reglerar det mesta med boetten. Är man svettig/våt om fingrarna så funkar det så där.

Om det står mellan 405 och 310, så gör som jag; köp 310. 🙂

Den verkar funktionsmässigt likvärdig, förutom att den som sagt är mer vattentät. Det är som vanligt 50 bluffmeter, men man kan tryggt simma med den.. även om det skulle stänka hårda vågor elle

Jag hade en 405 men äger nu en 310 och en bättre klocka än 310:an får man leta efter. Jag kan nog räkna upp 10 saker som gjorde att jag var riktigt missnöjd med 405:an.

TT

Berätta gärna Tommy, vill ju veta allt.

Blir mer och mer sugen på 310 an 😉 tycker dock när jag tittar på dom att 405 är snyggare - har inte sett dom än på riktigt men ska snart, men utseendet kommer inte att avgöra mitt val då jag har en vardagsklocka.

Varför jag inte var nöjd med min 405
1. Utlovad batteritid 8h. Den första 405:an som jag hade höll bara I 5 h. Den andra som jag fick utbytt höll i 6h.
2. Boetten var svårmanövrerad. Ibland gjorde den som den ville. Ibland hände ingenting.
3. K

Tommy..Det var ju 10 saker 🙂 2 kvar ...

Jag har nyligen köpt en 310XT och är sjukt nöjd. En av huvudanledningarna var batteritiden. En annan anledning var det negativa jag hört vad det gäller touchringen på 405:an i samband med väta.

Vibrationssignalen på 310:an är väldigt bra funktion. Jag sk

Den nya versionen på 405:an som just har kommit har rättat till många av de tidigare problemen. Även de senaste updateringarna till mjukvaran har fixat många av problemen på den gamla 405:an

1. Utlovad batteritid 8h. -Jag kör lätt 8 timmar löpning med mi

Jonas, din lilla paragrafryttare 🙂

Jag skrev att jag nog skulle kunna komma på tio saker varför 405:an inte var en bra klocka för mig. Nog kan också var ett viktigt ord. Men eftersom jag redan har förträngt den ur mitt minne så kom jag bara på 8 saker.