Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFunBeat Vinter Aquathlon Utmaning …
You need to log in to create posts and topics.

Ohoj!
Kliver in i leken med ett löpresultat, finns rum för förbättring , men ändå:

5km, 28:28

Tänkte göra ett nytt försök på 1500m simning idag, men redan efter 400m kände jag att det inte skulle gå vägen. Istället gick jag hem, bytte om och tog ett löppass istället. Totalt 5:06 km, med en snittid på 5:01/km, ger en tid på 5 km = 25:05. Det får ja

simmade igår två tuffa series, men det känns som jag kan få ett bra tid på söndag 1500m. 15x100 med olika starttider bli 24:43 sluttid.

Ni som behöver lite inspiration att hitta ett pass eller dela upp det i två (obs start tider från min pass är baserat

Nu har jag oxå fått till en simtur med 1 500 m kontinuerligt Crawlande.

Slutade på 32:00, finns utrymme för förbättring 😀

Ny simtid, 1500 m / 27:05

En tid som jag tror är ungefär i linje med min kapacitet för tillfället. Vill jag få en tid som är betydligt bättre än så krävs det mer träning/bättre teknik tror jag.

Har försökt att simma en del med stopptider +vila, men tyc

Utan att ser dig simma så gissa jag att du tappa allt teknik på 50 max.

Om du simma långt med :55/50m men bara :50 på max fart är det lite för lite skillnad.

Jag tycker det är lättare att hålla :45/50 unde en lång tid än att simma 50max start :45 där j

22:11 1500m idag.

Kändes bra i 200-250m sen kunde jag inte göra voltvändningar pga ont i ryggen. Stannade tre gånger för att luta mig mot line för att knäcka rygg men det hjälpte inte tillräcklig att simma som jag vill.

Få simma om igen efter nyår

Jag uttryckte mig lite slarvigt. När jag skrev att jag simmade på max 50s/50m menade jag att jag simmade på maxtid 50s/50m inte maxfart. Jag försöker då hålla en målfart på ca 47-50s/50 och sen starta nytt varv på helminut. Men detta har jag inte orkat me

viktig att kom ihåg när man simma series eller intervaller att det är inte en direkt översättning från löpning eller cykling.

ska man köra 10x400m löpning behöver man en lång aktiv vila eller stående vila för att kunna upprätta detta.

men 10x400 ino

Första 5 av 8 igår på 23.27.
En bit ner till föregående år, men en första tid iaf.