Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningGöteborgsvarvet
You need to log in to create posts and topics.

någon som vill ha ett tränings program in för gbg varvet..

fråga ang varvet...Vad jag förstår så springer man ju hela sträckan på asfalt och därför har jag iår enbart tränat att jogga på asfalt för att vänja benen och framför allt benhinnor odyl vid detta underlag...

Frågan är : är det egentlige så bra att enbar

Huvuddelen av löpträningen bör vara på mjukare underlag. Det sliter helt enkelt för mycket att springa på asfalt.
Det kan dock vara bra att springa på asfalt någon gång då och då men du bör definitivt försöka hitta bättre underlag för merparten av träning

Tack Fredrik! =)

Håller med Fredrik. Vad det har verkat av egen erfarenhet och utefter vad jag läst på flera ställen så vänjer sig kroppen inte vid asfalt vad det gäller slitageminskning. Däremot så kan det ju vara bra för löpsteget att provspringa på asfalt då och då.

Ok. Men vad är bra skor? Funderar att prova ett par
Brooks. Är framtagna får löpning på gatorna i NY
efter vad jag kommer ihåg.
En annan fråga: Hur många vilodagar innan varvet? När är
bra att ta sista passet före varvet?

Kolla på marathon.se. Träningsprogrammen där, sista veckan.

Vad gäller skor så är det bäst att gå till Löplabbet/Runners Store och prova ut ett par som passar ens fötter...

Håller med angående Löplabbet, gå alltid dit. Alternativt till Gå&Löpkliniken vid Hornstull, om du bor i Stockholm vill säga.

Och om man bor mitt i mörka småland så går man....??? Då får man springa med det som finns...*suck*

Ok. Tack. Löplabbet alltså.
Småland är ju kuperat och fint. Många sjöar att svalka sig i...