Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningGPS-klocka och simning i open wat …
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Har en Suunto Ambit (den gamla) som inte funkar alls för simning ute eftersom den tappar kontakten med satelliterna efter en kort stund. Har jag den i mössan eller bollen så funkar det, men jag vill ju kunna se den och ha koll på hur länge och långt

Simmar ute med Ambit 2. Den funkar inte tokbra men den funkar - det laggar lite med uppdatering av distans, så man får inte stänga av för snabbt när man är klar, och om man simmar out-and-back eller vänder på nåt annat vis får man dubbelkolla så man inte

Jag simma ute i min ambit2 på arm och så länge jag inte stanna eller rulla runt för att titta bakom mig få jag kanon bra inspelningar.

Stäng av autopaus
1km intervaller
Minimera tiden klockan är undervatten

Jag har en Ambit2
Ja den funkar, men då jag vill helst följer strandenkonturen på mina ensamsimningar så ser man att den inte loggar varje meter. Det blir en rätt så klar utjämning så distansen blir klart kortare.
Tror det som Robert oxå har problem med.

När jag hade min förra klocka, en Garmin FR305, så tog jag lös den från armbanden och satte i badmössan. Det blev väldigt bra mätt men ett bök att få på plats och bökigt att starta/stoppa/ta mellantider.

Nu har jag en 910XT som jag simmat två säsonger m

Tack för bra synpunkter. Jag önskar att det gick att få låna en provklocka någon vecka innan man bestämmer sig. Då är frågan om jag ske leta efter en billig begagnad Ambit 2 eller uppgradera till en trea... 🙂

Eller så fortsätter jag med min klocka på armen för tidtagning, telefonen i bollen för gps och köpen en billig simklocka som räknar längder i bassängen... 🙂

Använder Polars V800. Funkar för OW och inomhus så räknar den längder och håller kolla på vilket simsätt jag simmar, swolf, antal m per simsätt etc.

Tidigare hade jag en annan Polar med separat gps:puck. Den hade jag i mössan och klockan på armen. Den vi

Den tappar inte GPS och visar fel när du har armen under vattnet? Har haft Polar tidigare, så det kanske skulle vara ett alternativ igen. Funkar den till Android eller bara Ios?

Jag gör helst triathlon och multisport.
Tycker det fungerar bra. Visst händer det att V800 ibland får fnatt för att klockan är en den under vattnet men i simmomentet kör jag bara frisim. Om jag skulle brösta så skulle klockan vara under vatten mestadels