Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHjälp med träningsupplägg
You need to log in to create posts and topics.

Försökte starta en ny grupp för träningsupplägg (http://www.funbeat.se/life/groups/overview.asp?GroupID=967) men ingen som har nappat än, lägger därför in mitt inlägg även här.

Hejsan alla träningsgalna männsikor! 🙂

Jag skulle behöva hjälp/råd/tips/

Du skulle kunna köra ett intervallpass (ca 20 min intervaller eller varför inte fartlek + uppvärming och nedjogg), ett distanspass (upp till en mil) och ett långpass löpning varje vecka. Om du vill ha fler vilodagar kan du köra simning och löpning samma d

Så det går alltså att köra simning och löpning samma dag? För isåfall kan jag ju prova det och se hur det känns. Jag kommer simma direkt efter skolan så simningen kommer automatiskt komma före löpningen isåfall.

Simma vid 17-18 tiden och sen äta nått em

Det kan fungera! Ett tag körde vi intervallpass löpning först och sedan simning en halvtimme senare men då var det lätt hänt att man fick kramp i vader och lår. Nu kör jag ibland simning på morgonen och löpning på kvällen och det känns bättre.

Det viktigaste är att du känner att det är kul....

Om ett simmpass varannan vecka räcker är svårt att säga, simning är mycket teknikkrävande, så om ditt pers är satt då du tex körde två ggr/vecka, bli det svårt.
"Kross-/brick-" träning, dvs träna två gre

Tack för tipsen, guson. Ska ta vara på dem 🙂
Ska sätta mig ner nån dag och kolla kalendern och planera in lite olika träningspass, blir väl typ det schema jag skrivit i tidigare inlägg.

Men en liten fråga bara... Varför inga intervaller m.m. på vinte

"Varför inga intervaller m.m. på vintern?"
Beror lite på ambitionsnivå, för distanslöpning är fettmotorn viktigare att träna. Tränar du bara distans, så kommer du att bli snabbare med bara fettmotorn. Intervaller är viktigare när tävlingssäsongen närmar s

-(läste slarvigt, det var ju i stort sett redan sagt :-))