Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningHjälp med val av våtdräkt
You need to log in to create posts and topics.

12

Tack Tobias,
Det är längden över ryggen som gör mig bekymrad. Min rygg är lika lång som en normalbyggd 195 cm lång person. Vill inte att det skall spänna för mycket över axlarna.

Som flera har antytt, prova dräkterna!
Oavsett märke så behöver du prova en dräkt för att vara 100% säker. Helst i vatten så du känner hur den fungerar för dig. Min fru som också har förhållandevis lång rygg simmar i en herrmodell eftersom den var ca 2cm

Hej, ställer min fråga angående våtdräkten här.
Jag har en 13-årig dotter som kom på att hon vill simma Vansbro tjejsim i år.
anmälan är fixad nu måste jag fixa våtdräkt till henne.

Några förutsättningar:

hon simmade fram tills hon fyllde 10 år (var bra

Bäste är att hyra en dräkt.

Kolla Vansbros hemsida och boka en redan idag

Tack, Ryan!
Jag kanske ska hyra ändå. Tanke var att hinna prova några gånger innan man ska simma där.
Men jag kanske borde leta var man hyr här i Stockholm och hyra under en lite längre perioden.

http://www.triathleten.se/content/15-hyra-vatdrakt

Här har jag hyrt våtdräkt till min Far två gånger. Fungerade utmärkt!

Tack, Micke!

Jag har faktiskt bokat en våtdräktsprovning som arrangeras av SwimRun vid Brunnsviken den 17 maj. Hittar vi något som passar så får vi hyra hos dem. Annars får jag leta vidare.

Jaa, det är ett utmärkt tillfälle. Både WolffWear och Surfspot har ett stort utbud av märken. Där lär du hitta något som passar.

Hallå!

Min nuvarande sim-våt-dräkt är lite trång i överarmarna (biceps) och börjar dessutom bli sliten. Så jag funderar på att investera i en ny. Vad rekommenderar ni? Viktigt att den är rymlig och rörlig över axlar och överarmar.

Tänkte mig i nedre spa

Jag har kikat på Orca Open Water och Orca Trn, är det någon som har erfarenhet av dessa eller vet skillnaden? Dräkten skall primärt användas för att crawla i.

12