Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningInlärningstid frisim.
You need to log in to create posts and topics.

Intressant, den slutsats jag drar är att det är viktigt med djupa andetag, vilket sannolikt blir svårare om man håller andan och sen snabbt ska både andas ut och in.

Men jag tycker inte man ska blåsa ut snabbt. Kontinuerligt under simning ska du blåsa ut.

Skippa sådana här tankar: "Behöver inte vara vackert."

Ska du crawla skall det vara snyggt.

Acceptera fulsim är som att gå på kroki-kurs och tycka det okej att göra vanställda bilder.

Ser verkligen fram emot nästa vecka, många saker jag vill prova och testa nu 🙂

Att det inte behöver vara vackert är bara ett delmål, skall man tycka att det skall vara vackert bara för att man försöker crawla börjar man aldrig. För mig är det OK,jag ka

Som dykare kan jag inflika att är viktigt att andas ut ordentligt för att bli av med koldioxid: Andas man "från toppen" av lungorna, dvs lungorna är helt fulla efter inandning men långtifrån tomma efter utandning - då får man ett utrymme luft som aldrig b

"Ska du crawla skall det vara snyggt."

Säg det till Stefan Nystrand. 🙂

Peter, det du beskriver är exakt det jag upplever när jag försöker simma fristil.

Jag har nu hållt på ca 20 månader. Jag kunde simma långt när jag startade, men inte crawl. Jag har ALLTID haft lätt för att bli ganska bra på alla sporter jag tidigare förs

Stefan,

vad hindrar dig från att vrida över i "sweet-spot" och andas precis så mycket du vill???

Stefan, finns risk att du inte pyser ut tillräckligt mycket - se ovan. Lätt att man blir lite rädd för att tömma ordentligt när man känner att man vill ha MER luft

jag lärde mig simma av en känd simmare för 25 år sedan och har sedan dess levt på att jag är en mänsklig delfin.. började simma igen efter ett uppehåll på ca. 23 år och fick börja om från början.. har nu simmat i 2 år tack vare en grundform jag hade med m