Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningInlärningstid frisim.
You need to log in to create posts and topics.

Tyvärr det känns som många stor stader utnyttja vuxens vilja att träna och deras disponibelinkom antingen för vinst eller för att stödja deras elitverksamhet.

Vuxencrawl i Växjö kostar 1600kr/termin. För det få man en klass med simlärare och en tränings

Jag betalar nog hellre lite mer för att få "användbar pooltid" än att
hamna i ett pensionärsghetto fullt av "floaters" vars enda mission
i poolen är att undvika vatten i ansiktet/håret 😉

För Masters i Växjö är det ca 2200kr/år för 5.5tim simming/vecka

Vuxencrawl ca 3200kr/år för ca2tim/vecka.

Vad ligger pris nivå i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping? Jag har det för mig att det är termin priser i samma nivå som vår års

edit: en te

En snabb titt ger att vuxencrawl i Göteborg (S02/Göteborgssim) går på strax under 1000 kr för 10 ggr.

Lund tar 2000 enbart för årskort.
Men ofta så fullt att det är svårt bedriva
Träning. På så sätt hade jag hellre
Betalat mer eller fått vissa tider
Med mindre folk och effektiv träning.

Om nu gruppträning passar så blir det billigare.. Är man som jag och kräver 100% uppmärksamhet så passar PT mycket bättre. Jag tycker dessutom att det blir högre kvalitet om min PT fokuserar 1 timme på endast mina förutsättningar och ingen generisk simsko

Wow, jag kanske ska sluta jobba ideell för min klubb (H)

Priset var inte mitt problem med LASS Masters-grupp i Linköping. De välkomnade endast deltagare som planerade att tävla inomhus det året jag tänkte börja hos dem.
För få banor för att ta emot alla.

ja, det är en balansgång emellan öppet träning för alla och tävlingsträning när man inte har obegränsat banor.

vi har öppet träning på söndagar men på vardag måste man kunna klara start 1:45/100 under ca 30min för att hänga med.

Min klubb tar 500 spänn för ett år och då har vi möjlighet att träna 4ggr i veckan. Sveriges billigaste avgift?