Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningInlärningstid frisim.
You need to log in to create posts and topics.

500/år ingen medlems avgift?

Kan tänka mig att många klubbar använder det ökade intresset för vuxensimskola som inkomstkälla för att finansiera den kostsamma tränings- och tävlingsverksamheten, precis som den vanliga simskolan ofta är en riktig kassako för många (alla?) klubbar.

500 är medlemsavgiften och i den ingår inträde i simhallen. För familj tar vi 900. Men vi är en liten klubb med lite utgifter.

Börje och Anders,

Ursäkta att jag inte svarat tidigare.
Jag hittar helt enkelt ingen "sweet spot" då jag kan andas. Jag tränar nu en timme per dag med simcoachen.se jag tycker det är bra och tränaren Malin är jättebra. jag ser mina medstudenter göra goda

2000:-/15ggr I Stockholm. Årskort på simhall 2300:-, gäller alla anläggningar I hela kommunen, riktigt trevligt faktiskt.

Det verkar också ha lossnat med andningen, simmade 1500m I onsdags och ca 1000m idag fredag, inte I sträck förvisso men 100m I sträc

Stefan,

Jättesvårt utan att stå bredvid dig i vattnet och titta. Jag hade problem förra våren med andningen. A-K upptäckte att jag låg lite för djupt med huvudet. Genom att sträcka handen bara 2-3cm närmare ytan så fick jag upp någon cm av bakhuvudet ova

2 månader senare, 3pass I veckan och oj vad mycket frustration! Jag ville ju bara ligga I vattnet I lugn och ro och I tysthet glida fram lite avslappnat. Så att kämpa med att inte dö efter 25m var liksom inte riktigt med I beräkningen.

Nåja, senaste pass

Hej Jimmy. Jag är simmare och tipset jag kan ge dig är att alla har vi normalt sett en sida som vi hellre andas på, i mitt fall är det vänstersidan och för andra kan det vara högersidan. När man kommer upp i åren har man inte samma förmåga att köra 3-andn

Liten uppdatering från mig också. Träning hjälper, helt klart.
Nu verkar det som om jag kan simma ett par, tre hundra meter i sträck om jag fuskar genom att använda vändningen till ett finfint andetag 🙂

Tränar fortfarande en gång i veckan med simoache

tack för tipset med 2-takt, provade det idag men jag är aldeles för mycket nybörjare för det, överroterar och vrider huvudet för mycket för att det skall bli vettigt. Tycker 4-takt ger en skön rytm, 3-takt liiite för ofta. Jag har höger som min naturliga