Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2019
You need to log in to create posts and topics.

Hej,

Jag är blåbär och signat upp för min första IronMan i Köpenhamn Augusti 19.
Har dragit igång den här veckan med träningschemat som låg här som grund även om jag ändrat lite för att passa mig.

Mitt mål är att ligga på 10-11 pass varannan vecka och

Svårt att bedömma.

Vad är din målsättning? tidsmål?
Vilka är dina svagheter och styrkor?

Du kanske är en bra simmare som kan konservera formen med 1-2pass i veckan eller en total nybörjare?

2pass/vecka bidrar sällan med någon utveckling utan man bibeh

Hej,

Jag har hyffsad bra teknik när det gäller simning, tävlade lite naär jag var yngre och har kört en hel del Swimrun bl.a öloppet på ca 5h. Har även gjort några marathon när det gäller löpning även om det var ett tag sedan nu. Cyklat vättern runt 11

Är du en hygglig simmare så kan du ju sikta på att bibehålla din simkapacitet då det trots allt finns minst tid att vinna på att simma snabbare. Här bör du dock fokusera mycket på öppet-vatten simning under olika förhållanden (vågigt, kallt, regnigt etc.)

Hmmm. Får verkligen jobba för att ta mig ur mellanmjölksträsket...

Det är så lätt (när man tycker det är kul att träna) att ligga för hårt på "vanliga pass" (distans) och sedan vara lite sliten inför nyckelpassen, och inte klara av att köra tillräckligt

JW.
Med den tränlngsvolumen kommer du garanterat komma under 13h.
Viktigast är dock att få till träningen, backa in och vecka ut.
Förkylningar, skador osv kan vara förödande.

Vad jag vill ha sagt är att det är bättre att dra ner några pass i veckan o

Åhhhh, vad jag saknar att vara "Blåbär", både skitkul och skrämmande. Lycka till "Blåbär".
PS Min starka sida är att genomföra, sakta, malande och på otroligt dåliga villkor. Så ni som behöver stöttning där är välkomna att höra av er till mig 🙂
2014 Kalm

Sätter lite perspektiv på egna skoskav som kommer och går... (H)

Helt och hållet blåbär och satsar väl först och främst på sprint och ev en olympisk framåt slutet av säsongen. Får ev bli IM tidigast 2020-21. Men följer med spänning era framgångar. 🙂

Samma här. Gjorde min först sprint i år, och tänker göra olympisk nästa år. Så detta fungerar som inspiration och en måttstock för vad som kommer att krävas (beroende på målsättning/förutsättning).