Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2019
You need to log in to create posts and topics.

jag gjorde sprint ett sommar, sen en olympisk och 2 halv ironman sen gick jag på 2 halv och en Ironman i 2014. jag kan säg att det var en misstag för mig personlig. jag tror jag hade varit mer aktiv inom triathlon om jag hade kört ett år till med några

Tack för att du delar med dig. Vad var det som mest bidrog till detta? "Mental" trötthet på att snabbt hoppa upp och ligga på så långa distanser på träning, eller var det mest själva tävlingen i sig som slet hund (på ett dåligt sätt)?

Jag tror jag var inte mentalt förbered att "misslyckas" fast jag skulle inte kunna säger idag att jag misslyckade med något.

jag hade tre mål tider i Kalmar. 10 timmar. bara drömtid. det skulle kräver 1 timme sim + 5
timmar cykel och 4 timmar löpning

Lever på gamla meriter och "nästa år då j-lar" är det många som gör... 🙂

Följer tråden med intresse men har inga ambitioner om IM 2019. Möjligtvis 2020 för att fira 50-årsdagen. 😉 Det här året får bli en sprint + halvmaraton som mest.

Hur gör ni med träningen i pulszon 2? Tycker det är svårt att hålla den nivån under en längre tid. Är "för lätt". Tycker det inte känns som träning liksom. Med begränsat med tid (som alla andra) så blir det lätt att man vill maximera varje pass, eller ial

Hej, här är ett blåbär när det gäller ironman.
Jag signade dock upp mig till kalmar 2019, vilken jag ångrar ca varannan vecka ????

Har en helt ok träningsbakgrund, spelade hockey till jag var 22 år.
Vätternrundan förra året på 8:25.
Stockholm triathlon p

Hej.

Roligt att du hittat till Ironman och ja, man ångrar sig emellanåt och det är ett jädra pussel att få ihop alltihop.

Börjar med den enkla praktiska frågan om vätska på cyklingen.
I början av vätskestationen så slänger du din tomma flaska i en "skr

@Magnus

jag gjorde mina 90 minuter på trainer ca kl0500-0630 och passade på titta på alla B-film på Netflix jag kunde hitta. ibland bli det två avsnitt på något series. Jag tog den tiden som min egen för både träning och passade på titta på allt jag fi

Intressant. Har börjat utnyttja sena kvällar. Fredag kväll har börjat få epitetet fredagsfys med ett pass i förrådet mellan de små barnen somnat och de äldre ska hämtas upp någon gång efter midnatt. Men under veckan är sena pass ett problem.

Ska prova a