Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLidingöloppet
You need to log in to create posts and topics.

Jag ska springa för första gången iår. Sprang tjejloppet förra året. Jättedåligt förberedd. Nu är det helt annorlunda 😉 Nu jäklar! 🙂

Jag har lite på pinkiv bestämt mig för att köra på silvermedaljen.
Har seedat mig in i startgrupp 1C med startnummer kring 800 och tränar mycket backar och kör 2 milpass på 4:30 tempo i terräng.

Om ljumsken håller och träningen tar ordentligt ska det va

Sprang hela banan igår. 11 min snabbare på träning än på själva loppet ifjol så något har iaf träningen gett.

Wow, redan i form för att köra hela sträckan!

Jag har en bit kvar, sprang 15k på en betydligt enklare bana igår.

Jag har inte ännu sprungit 30 km. Har bara kört 21 km på Göteborgsvarvet. Där sprang jag på 2,01. Har tränat rätt mycket löpning nu i sommar o sprang 11 km på 51 min i torsdags. Är det rimligt o komma runt LL på 3 timmar mån tro. Vågar jag satsa på det?

Kolla din tid på milen i kuperad terräng så får du en indikation. Lidingöloppet är rejält kuperad bitvis.

Det jag sprang i torsdags var kuperad terräng. 11 km på 51 min.
Sprang Lidingö Tjejlopp förra året så sista milen har jag sprungit. Är de första 2 mer/mindre/lika kuperade?

Du klarar nog LL på sub 3 om du löper avslappnat fram till sista milen på ca 110 min. Träna backar och långpass så går det nog bra.

Början på LL är ganska kuperad, mitten lite lugnare. Efter 16 km kommer stegringen och efter 20 är det jobbigt. Det finns

Sandra,

Svartåloppet på 14 km går ju i kuperad terräng. Har du anmält dig?
http://www.funbeat.se/life/discussion/show.asp?ThreadID=12536

Hur lätt är det att hitta runt Lidingöloppsbanan? Är den markerad hela vägen?

/Jonas