Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMål 2009
You need to log in to create posts and topics.

Markus, Jag vet inte hur pass realistiskt sub50 nästa år är (pb55:16) Pb 5km 25:40 (Uppäckte jag först när jag kom tillbaka. Och utan att ha tagit i överdrivet). Men det var just det att lyckas kombinera träningen då jag måste lägga tiden på distanspassen

Mina mål för år 2009 är ytterst blygsamma:

Fixa sub 2 på Göteborgsvarvet (senaste halvmaran gick på 2:07).
Springa ytterligare två halvmaror, varav den ena i Stockholm (kräver revansch!).
Kunna fortsätta min hittills skadefria löpträning genom att spring

Jag har inte så bestämda mål, men planer:
Stockholmsmaran på en vettig tid - årets blev ovettig 🙂 runt, gärna under 4:30 hoppas jag på.
Nåt millopp under 50 vore trevligt, sprang som bäst på 50:4x vaddetnuvar... i år
Ska dessutom springa BAMM bara för a

Jag har lärt mig av erfarenheten att inte sätta upp mål,får bara prestationsångest under tävlingen och det mesta går i stöpet.

Jag tränar iaf med en målsättning på att fixa Stockholm maran på minst 3:45 och att kunna ta mig runt Blodomloppet i Hudiksvall

Påbörjade löpträning för ca en månad sen efter ett uppehåll på 15 år!! Mitt huvudsakliga löpmål 2009 är att genomföra Lidingö Tjejlopp 🙂 På vägen lägger jag in Vårruset och lite andra mindre motionslopp.

mina mål för 2009 är
5 km - 28.00
10 km - 60.00
halvmara 2.20

och eventuellt orka mig runt en mara

Jag har 12,16 km till jobbet som jag idag kan pressa till 50 min på morgnarna. Jag vill ta den på 48:30 på morgonpasset före mars.

Vill även klämma Kraftloppet på <6 timmar och LL på 2:14:59.

Jag har tidigare på min sida gått ut med målen 2009 som M55:
20min 5km
41min 10km
1:35 halvmarathon
3:45 marathon

Detta för att jag då skulle komma med i Veteranstatistiken på Kondis.no. Nu kommer jag ju inte göra det i alla fall för jag är inte Ola No

Mitt mål inom löpning är att kunna springa utan att ha ont i knät.

Efter att ha satsat nästan uteslutande på lugn distanslöpning i två år känds det som om det är dags för ett "tempoår" under 2009. Därför har jag lagt in hela TRE tävlingar på distanser under maran nästa år 🙂
Min preliminära tävlingskalender ser ut så hä