Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMål 2009
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror inte jag vill sätta några andra mål än att kunna springa alls. Annars sätter jag bara en massa onödig press på mig själv och förstör hela nöjet med att kunna springa alls.

Visst vore det kul med lite personbästan här och där, men det är inget ja

Intressant med den här tråden är att man tydligt ser att målen oftast är kvantitativa eller kvalitativa, sällan både och. Skulle själv behöva en högre dos kvalitativa mål, då jag tycker att löpningen blir urtrist om jag inte åstadkommer något mätbart som

Skönt att höra T-N... Men eftersom sprint inte är min grej är jag inte lika säker som du på t.ex milen... Har jag förstått rätt att du inte springer stockholm i år?

(sprint = allt kortare än marathon :o) )

Sprint = 100m, 200m & 400m.
Medeldistans = 800m & 1500m.
Långdistans 3000m, 5000m & 10.000m.
Överlångdistans Halvmarathon & Marathon.
Ultra = >Marathon.

Korrekt uppfattat, inget Sthlm för mig 2009. Det funkar inte med ett marathon mitt mellan maj & j

all träning under vintern inriktas på att försöka gå under 3.20 på stockholmarathon. om det är ett lämpligt mål får vi se i mitten av april när vintern träning är avklarad. går vintern träning extremt bra kan det bli några minuter under och om den går rik

Mitt mål är att börja springa/jogga/lufsa (igen) utan att få problem med benhinnorna (igen). (#) Förhoppningen är att passera 5 km-gränsen (igen) lagom till Vårruset och att kunna springa Tjejmilen i augusti.

Målet är att kunna träna utan att springa för fort så att hälen håller.

FUngerar det så siktar jag på Lidingö Ultra på SUB 5:30, Sthlm Marathon under 4:10 och om allt flyter SUM till hösten.

Annars är årets mål att fortsätta streaka åtminstone till årss

Ojdå ... är det snart 2009? 😉

Mitt huvudsakliga mål är att bli en bättre löpare: kunna springa längre, snabbare och vackrare (H)
Jag siktar på Helsinki City Run i maj (halvmaraton, hoppas komma under 2,10). Senare på säsongen eventuellt ett par halvmara

Att fortsätta springa med glädje.
Att fortsätta utvecklas som löpare.
Att fortsätta vara skadefri.

Har ännu så länge bara Stockholm marathon definitivt inbokat, men det lär bli fler lopp. Jag gillar inte att låsa in mig i planer långt fram så det visar s

Springa milen under en timme.

Cykla Halvvättern.

Det får räcka.