Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningMål 2009
You need to log in to create posts and topics.

aha, så ordet sub betyder under, jag trodde det var någon förkortning av något annat, tankarna går ju till SUBtraktion, SUBmarine, etc.

Tack för hjälpen!

Björn

Jag tycker väl båda tankarna fungerar bra. Subtrahera kan ju också kallas för "göra mindre", och mindre är ju synonym till under i vissa samanhang. SUB-marine = under-vatten.

mina mål för 2009 är ganska blygsamma. har tidigare inte haft några större mål med min träning mer än att löpningen gör att jag mår så mycket bättre. men nu har jag anmält mig till göteborgsvarvet så nu gäller det att lägga upp ett bra träningprogram. må

Började löpträna för två år sen o då flöt allt bara på o jag blev bättre utan större ansträngning. För 2008 hade jag förhoppningar att det skulle fortsätta i samma snabba takt men det gjorde det förstås inte 🙁 Fick prestationsångest o ökade för snabbt m

-Milen under 50 (samma mål som de senaste 2-3 åren)
-Fortsätta springa halvmaror under 2 timmar. (Inget nytt sub-mål på den distansen. Halvmaror springer jag numera bara för att det är kul. Det kan vara den trevligaste distansen av alla.)
-Maran under 4.3

Ska man våga sätta sina tankar på pränt och därmed bekräfta för omgivningen det man redan ställt upp i huvudet?
Sätter man inte mer press på sig själv då?
Ha, klart man ska, den enda intressanta pressen är den man skapar själv!

Vad ska då lilla Kent ha f

Det har jag ju vetat hela tiden - du kommer inte springa alla 10 sträckorna = jag vinner! (V) Dessutom duger det ju inte bara med att fullfölja, du måste hålla dig inom 1min/km från mina tider också, på ALLA sträckorna.

Guuud vad orättvist upplägg, eller

Hahaha *host,host*
det räcker med att jag ställer ut skorna så har jag tagit hem det där.
men jag vill inte nöja mig med handikapp utan vill klå dig i tid på mer än 100m och för det måste jag nog träna en månad grenspecifikt först. Det vågar jag inte, fö

Kent, för säkerhets skull kanske du borde ha en plan B angående familjerekorden, årsbästa är ju inte fy skam det heller! 😉

Nuuuuuu hänger jag inte riktigt med i svängarna!

Att du har fantiserat om att slå mig på 100m, det har jag ju hört förr, men nu tolkar jag dina bokstäver som att du även dillar om 200m & 400m?!

OK, det är ett faktum att jag verkar ha klent med explosi