Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumGöteborgsvarvet 2019 Sub2Min målsättning
You need to log in to create posts and topics.

Jag tänkte börja i någon ända så jag beskriver kort var jag är i dag och min målsättning.

Jag har sedan ett år problem med en hälsena och just nu med en (överansträngd ?) vad så jag rullar så sakta i ett försiktigare tempo men med tydlig inriktning på at

Jag är ganska Rookie på det här med löpning, har ännu ej tävlat ngn gång men har anmält mig till GV och även Seedningsloppet i Mars.

Min ambition är runt 2h, så nära som möjligt eller helst under.

Jag klarar idag ett tempo runt 6,40 min/km på 5km men på

Jag är lite mesig ibland och har svårt tt riktigt maxa. Dessutom får jag lite ont i vader och baksida lår när jag försöker springa snabbare. Men allt detta ska snart vara historia med hjälp av starkare pannben och excentriska tåhävningar.

Mitt övergripan

Jag har de senaste åren haft allehanda problem med min kropp, vänsterhöften, muslkelbristning, började det väl med.
Sedan fick jag plantar fasciit (? på stavningen) under fötterna, vänsterfoten värst, tog över ett halvår innan det vart bra igen. Kämpade i

Oj det här med mål är ju svårt... speciellt som jag har svårt att springa taktiskt och kontrollerat så det är väl första målet 🙂

Mål nummer två är nog att fixa Varvet på något under 1.50
Det borde gå men minuter kan vara svåra att besegra

Har precis avslutat en svensk klassiker med att sprungit 2mil och gått 1mil på Lidingöloppet.
Knäna lade av totalt och har fortfarande sviter efter det.

Sub 2h på gtb-varvet känns nåbart, bästa tiden är från -06 och på retliga 2,02h sen har tiderna varie

Hej

Kul Idé det här.

Jag gick med i FB för ett kort tag sedan och är helt fast. Det är urläckert att få skriva in sina träningstillfällen. Det peppar mig att träna mer.

Några av mina träningsmål är:
Först och främst att få träningen till att bli nj

Jättebra initativ det här! Hoppas att vi kan hjälpas åt att hålla motivationen uppe 🙂

Jag har nyligen kommit igång med min löpträning efter några års uppehåll/oregelbunden träning. Det enda lopp jag sprungit är Tjejmilen och kom då - på några sekunder n

och just det ja, mitt mål. Plan A: komma runt under 2 timmar. Plan B: komma runt utan ett gångsteg.

Jag har oftast sprungit på min hemmabana som egentligen är en 2km bana där man springer fram och tillbaka.

Målsättning 2011.
PB 4Km: 19:40 Mål 18:00
PB 6Km: 30:42 Mål 27:00
PB 10Km: 56:42 Mål 50:00

PB 21,1Km:---- Mål 1:59:59

10Km har ja