Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumGöteborgsvarvet 2019 Sub2Min målsättning
You need to log in to create posts and topics.

Nuvarande PB
10 km 62:04
Halvmara 2:20:45

Mina målsättningar inför 2011
är till att börja med milen under 60 men på lite längre sikt 55
Halvmaran till att börja med 2:10 men sen SUB 2 timmar!

Förra gången 2009 jag sprang Göteborgsvarvet så klarade jag 2:10:51. Den gången hade jag som mål att klara loppet springande utan att få ont någonstans. Tiden var rätt så oväsentlig.

Denna gång har jag satt som mål att det ska gå fortare och eftersom sub

Mitt mål är ungefär som Camilla T:s, Göteborgsvarvet under 2h och det utan att behöva gå.
Milen under 55 min är ett annat mål.

Är fortfarande en Rookie på det här med löpning. Började löpträna förra året i augusti efter att i många år varit en soffpotatis. Körde GV i våras och har fortsatt med ett par millopp efter det och blir bara mer och mer biten.

Min målsättning är runt 2h

Så här ser mina mål ut inför nästa år....

Jag har länge kännt att sub50 på milen är helt ouppnåerligt men efter Hässelbyloppet i år känns det som jag skulle kunna ha ett ännu högre mål - kom i på 50.17.
Mål 2011 10 km: sub50 (gärna på tjejmilen...)

Spr

Tja, det är väl lika bra att krypa till korset:

Mål för 2011:

Öppet Spår under 9 timmar
(gjorde halvvasan i halvdålig form på 4:15, så det är kanske rimligt)

Scaniamilen under 1:00:17 (helst med god marginal under)
(hyfsat tufft 1-milslopp i maj, gissa

Snart är säsong 2010 slut, bara ett lopp kvar och då har jag som mål att vara under 47 min på milen dvs nytt PB. Kan inte räkna tiden jag hade för 15 år som PB men det är mitt långsiktiga mål att kommer ner till.

2011
10 km: sub45
½mara: sub1:50
LL: sub3

Oj då, här är ni lika "fega" som jag var innan min första halvmara 😉

Jag sprang 10km (VU) på 50 min blankt i VU Okt 2010 och kom in på 1:45 på halvmaran 3 veckor efter det, utan att lida eller få ont någonstans (inte ens träningsvärk 🙁 ). Våga satsa h

Mitt personbästa på 10 km är 51:43, satt på mitt hittills enda lopp 😉 Då hade jag bara sprungit i åtta veckor, nu har jag lika mycket till löpträning i kroppen. Jag har tänkt att jag skulle vilja komma under 1:50 på GV men inte vetat om det är realistis

5:30 på vinterunderlag? Det var snabbt, jag håller 7min/km i snön jag 😉

Nej, det är nog inte att ta i! Det fixar du!