Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hade till o med kört en del styrketräning med just vadmusklerna som föremål...o heal kroppen förståss..men farten o backträning tänker jag låta bli ett bra tag nu.

Hejsan!
Tore - verkar som Dina rehabtips fungerar. I går sprang jag mina första 6 km utomhus för första gången sedan jag slog upp min vad-skada för andra gången, det var 6 veckor sedan. Vaden höll och jag kommer fortsätta att bygga upp träningen väldigt f

Hejsan Håkan, Tore och andra med vadproblemen.

Har varit ute o sprungit mitt första 3km pass..utan smärta....Gud va skönt. Det small till för tre veckor sedan och jag är positiv inför fortsättningen. Ska ta det fortsatt lugnt men är lite förvånad över a

Här står det en del om vaderna och även hur man stärker dem.

http://www.marathon.se/news/Article.cfm?NewsId=669554

Tusen tack

Johan, grattis till tillfriskning! Mikael, tack för länken. Själv har jag just sprungit en mil första gången efter min skada. Tror det är sex veckor sedan jag slog upp skadan andra gången, ca två månader sedan första skadan. Nu hoppas jag att det ska gå a

Håkan o Johan,
roligt att det börjar rulla på med träningen igen.

Måste ha varit riktigt skönt för Håkan o springa ett mil-pass i såpass högt tempo idag, du har bara dig själv att tacka för att du kört din rehabträning såpass grundligt.
Det gör hela sk

Tack Tore - motivationen har funnits där, men det hade varit svårt utan rehab-programmet. Stort tack till Dig!

Hur går det för er.med vadmuskeln. Känner ni något alls nu, Tore, Håkan, mflera.Själv vilat väldigt mkt. Prommisar har jag haft hela tiden men vilat, vilat. Kört nu några löppass och det känns riktigt bra men känner mig försiktig går hellre uppför en tar

Hejsan Johan, Kul att höra att allt gått bättre efter återkomsten...Själv har jag börjat springa mer och mer - men jag har ökat väldigt försiktigt eftersom jag hade lite känningar av skadan i början. Nu tycker jag att jag är helt återställd, men jag hade