Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELnyblivna singlar/ni som separerar …
You need to log in to create posts and topics.

Jag känner mig jätterationell just nu.

Min sambo sa igår att han inte ville vara tillsammans med mig längre. Jag frågade om han skulle stå för detta och han svarade ja. Han har aldrig sagt något sådant på de två år vi varit tillsammans, men det återstår

Stackare vad tråkigt.

Jag bröt upp ur ett lååångt äktenskap för snart ett år sedan och vi var ändå överens. Så det var ju lätt på det sättet.

Försök att inte dra några förhastade slutsatser och kasta dig in i ogenomtänkta beslut. Andas djupt innan du sä

Hmm... Jag har ett rum som står tomt i kåken så behöver du en sängplats så finns det en där!

Håller med Stina annars, inte göra något förhastat nu. Ta det lugnt, andas... Sen gör vi som Stefans fd svåger föreslår.. vi dricker pilsner 😉 Äh den var dålig

Fördelar med att vara singel (jag vet ju inget annat):

* Man kan fylla sin bostad med allt möjligt, som till exempel cyklar, utan att nån bryr sig.
* Man kan träna eller göra andra saker när man vill, hur länge man vill, utan att nån annan känner sig sat

Rasmus. Dina fördelar med att vara singel låter som mina fördelar med att vara sambo. I hans hus har man plats för mer prylar, det går bättre att träna om någon sköter matlagningen varannan dag, och plötsligt så flinar någon konstigt och underhållande när

Katarina: håll in tutan också i rondellen. det funkade som skrattframkallare nere i Biarritz i somras iaf 😉

*man slipper förklara självklarheter för någon som envisas med lägga sig i allt man gör från klädval via bilkörning till vilka du umgås med.

stor kram

Vad som blir fördelar och nackdelar beror ju på hur förhållandet har varit innan.

Katarina, jag förstår inte helt varför du vill lista fördelar/nackdelar med singelskap eller tvåsamhet. I olika perioder i livet är man i de olika situationerna, och jag tror man ska göra det bästa av just den situation man befinner sig i för tillfället.

hm. därför att hon just nu kanske är i det kaotiska stadiet när minnsta vindpust kan få en att trilla över kanten?
då är det bra att ta till alla knep man kan för att överleva tills man har styrkan och orken att trilla, för det gör man ju tillslut.

men j