Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELPingelsingel
You need to log in to create posts and topics.

Aadu,
Varför bör det ta ett år?

Hmm, jag undrar också varför just ett år?
Känner man sig redo för ett nytt förhållande så gör man, oavsett hur lång tid som förflutit.

Tja, jag vet inte är ju singel sedan många år. Men vad kan det egentligen ge att hoppa mellan massa korta förhållanden? Iof är man redo så är man men en (1) vecka är inte lång tid alls.

Jag håller med dig om att en vecka inte är någon tid alls, men jag har inte skrivit att jag är beredd på något nytt, utan egentligen bara konstaterat att det är en vecka (+ ett par dagar nu) sedan jag blev singel.

Tanken på att det ska ta mig ett år att

Ja då så. Det tar ju en tid innan man finner sej själv igen efter ett förhållande. Att ha varit två och plötsligen och kanske oväntat bli ensam är ett trauma i sej. En kanal, eller en tårtbit i livet försvinner. Den måste ersättas med något för att du ska

Alla behöver vi olika lång tid att tackla det som har hänt.

För egen del så blev det en massa grejer på en gång som jag inte kunde tackla.
Därför har det tagit så lång tid för mig.

Men nu som sagt känns det bra och jag kan uppskatta livet igen och ä

För mig tog det ett år innan jag började öppna ögonen och se vad som faktiskt fanns omkring mig som kunde vara intressanta objekt. Det var efter 11 års äktenskap och två barn.

alla är vi olika men man måste väl få gräva ner sig och vara ledsen och bitter ett tag efter att man blivit dumpad/det tagit slut? Komma ner och landa och lite hitta sig själv... sånt kan ta ett tag när man varit van vid att vara två. Annars tror jag inte

Skriver några rader om mig med...
Vi var gifta och hade varit ett par i nära 17år. 1barn och hus. Jag hade aldrig bott själv,träffade henne då jag var 17år.

Jag tror att en separation/skillsmässa är något man ska gå igenom på "sitt" vis,alla är vi olika

Här kommer en till som varit singel "på riktigt" i en vecka. På riktigt menar jag att jag bott i min nya lägenhet så länge. Kommer från ett 11 årigt äktenskap med husdjur och 3 barnbarn. Annorlunda blir det. Men bättre. (t+)