Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningRunkeeper-intervaller
You need to log in to create posts and topics.

I Runkeeper, hur ställer jag in om jag vill springa 5x1000m i 3.45 fart med 1 min vila mellan varje intervall?

Du kan endast bestämma tid eller sträcka för intervallerna i runkeepers coaching modul. Du kan dock välja mellan slow, steady eller fast under interval pace. Det läses sedan upp av rösten, typ one minute fast...

Farten får du själv stå för, både att komm

Kanske såhär...

1.00 km Fast
1:00 min Slow
Repeat 4 More Times

Warmup och cooldown enligt behov

Ganska rudimentärt visserligen, men det är därför GPS- och pulsklockor kostar tusenlappar och Runkeeper kostar gratis

Så i ditt fall klicka på coaching, välj create new workout. Sen new interval, med pace fast, type distance, size 1 km och sedan add interval igen med slow, time, 1:00 min, slutligen 4 repetitions more. Klart!

Vet ni någon annan app till Iphone för detta ändamål?

Lånar tråden lite

Är det nån som vet varför det inte fungerar att skriva 0,5km som intervall, går inte skriva halva km alls??

Du "skriver" inte in intervallängder i Runkeeper, du väljer med tumhjul. Ner till 1/4 km steg går att välja

Ja, det vet jag, men alltså som coachningsprogram. Det är där det inte fungerar. Eftersom jag vill logga min hastighet på intervallerna, inte bara ha nån som säger 0,5km osv