Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Efter alldeles för många år med smärta och stelhet(artros) i stortåns grundled har jag genomgått 2 operationer. Då första ingreppet ej lyckades fick jag efter flera månaders stark smärta till slut steloperera leden. Detta gjordes för ca 1 månad seda

Intressant! Jag har samma problem och för eller senare blir operation enda sättet att kunna gå vettigt. Vad är oddsen för fortsatt idrottande?

Dubblett ...

För mig blev valet att operera enkelt när smärtan spred sig till knä o höft efter många års snedbelastning. Jag grämer mig lite att jag inte gjorde det tidigare då rörligheten i leden kanske gått att rädda. Nu är tån stel o jag får göra det bästa av det.

Hmm... för mig är det värre att gå än att springa. När man springer kan man låta foten lätta från marken innan det blir nån vidare flex i leden. Längdskidor tyvärr värst, att diagonala leder till ett antal dagars rejäl värk efteråt.

Jag ska också steloperera stortåleden i juni och vill också ha tips o råd angående löpning. Har egentligen inte haft ont under själva löpningen men däremot efteråt och att gå är mycket värre. Är det verkligen så att man inte kan springa efter operationen,

Är i samma position som Anders och ser att vägen till en operation som oundviklig, men hoppas på att dra ut på det. Min uppfattning är också att det är mycket besvärligare att gå än springa. Jag avslutar steget mycket tidigare när jag springer än när jag

Funderar på om skejt går bättre, har nästan aldrig kört skejt tidigare.

Det har nu gått 4 mån sedan min op. Jag är inte igång med löpning, men jag kommer närmare. Jag har haft svårt att hitta ngn sko som passar. Har testat ilägg, kolfibersula, har ombyggda skor mm. Man får nog pröva sig fram. Jag kan nu gå smärtfritt men halt

Hej! Erika, hur går det för dig? Jag har opererat hallux rigidus och hallux valgus på båda mina fötter... Vart gjorde du din operation? (Min fotkirurg säger att om jag kunde springa 1 st marathon på mina fötter innan operation, kan jag springa hur många j

12