Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELSvammel
You need to log in to create posts and topics.

Hahah, ja för fasiken... näää, men det hade ju vart räddningen för mig, inte att få stånd men att ha 100Mbit. Trist å tanka ner nått med bara 8 juh 🙂

Ladda ner? Trodde inte folk gjorde sånt längre när Herr Pontén svingar Ipred-piskan!?

Har en piska som går att svinga jag med 🙂

Vissa bredbandsleverantörer är väl mer lämpliga att ha om man vill ladda ner än andra verkar det som...
http://www.dn.se/ekonomi/ipred-1.857874

Ladda ner så mycket för några år sen att jag tröttnat. Har en polare som inte har tröttnat, han har för evigt problem med att skaffa tillräckligt med diskutrymme för att inte tala om att få tid att se, lyssna eller spela det han tankar. Men om inte jag fa

Åsa:

Ja, vissa leverantörer spärrar vissa vanligt förekommande fildelningsportar i sina system, men lagen säger ju i vilket fall som helst, Nej! Tyvärr 🙁 Bad, bad, world!

Andrew:

Jag tror att det är lika olagligt vilket som...

Jo, fast om de inte får reda på vem som laddat ned är det väl ganska lugnt eller, oavsett hur olagligt det är?! Fast jag som är ganska feg av mig kan ju erkänna att jag övergått till spotify och numera nöjer mig med alla gamla låtar jag har på datorn att

Direkt när du loggar in på internet, d.v.s när du blir tilldelad en IP, då kan precis allt som gjorts via det IP numret loggas och härledas till lilla Åsa som sitter där bakom sin dator, helt ovetandes 😉 Ett IP är som ett ID... bara du i hela världen har

Å vill man t.ex byta sin IP, kan man lätt i Windows öppna kommandotolken och skriva IPCONFIG /RENEW men då loggas ju allt i alla fall sedan, fast med en annan IP...

Om man nu inte har statisk IP... d.v.s fast.