Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ok jag har inte orienterat på Gotland. Får ta och prova det nån gång. Resten av delarna som jag sprungit i har mestadels varit mjukt underlag och bara enstaka delar över klipphällar. Men det tål att undersökas vad det är för underlag man springer på. Jag

Jag har tidigare haft problem med fötterna efter orienteringsträningar och tävlingar. Mest blåsor och även lite diffusa skavanker. Men numera springer jag alltid med våtsockor i skorna. Både sommar och vinter. Det fungerar alldeles utmärkt. För att få pla

Mikael. Ne jag är ifrån Kristinehamn i Värmland men bor nu i Halmstad så ja springer inte så ofta på Gotland 🙂

Menmen. Ja har en tendens att få jävligt ont i fötterna oavsett underlag i stort sett, även om det är värre på hårt. Men men. Tack iaf för all

Vi är alla olika. Det tål att prova sig fram. Jag har perioder när jag också känner av alla underlag. Hur ser fötterna ut? "Trampdynorna" som är vår naturliga stötdämpare kanske inte är lika tjock på alla? Är man väldigt smal, som jag t ex, så kanske inte

Ja, det glömde jag skriva, jag springer med både individuellt utprovad sula och våtsockor, när jag springer i orienteringsskorna. I vanliga fall löparskor har jag bara sulan och dubbla strumpor. Dubbla strumpor för att slippa skoskav.

Skoskaven gör sig gärna påminda på sommartävlingarna i värmen utan väta.
Att blöta skorna innan är en lösning.
Själv smörjar jag alltid in fötterna med vaselin, speciellt på Gotland.
Ännu bättre är säkert (har inte testat) Ringblommesalva-Medevisalva, äve

12