Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningTräningsupplägg 10k sub 48
You need to log in to create posts and topics.

Oj... Kanske bara e jag, men inte första gången jag ser en tråd där någon frågar efter lite träningsupplägg, ofta från utgångspunkten att komma igång med löpning. Helt plötsligt får man ett upplägg på 60-70km i veckan!
När jag läser mellan raderna tror j

Håller helt med! För att göra 48 minuter behöver inte en frisk 19-åring nån större mängd än kanske 20 km per vecka om ens det. Sen är det kanske inte snällaste o smartaste sättet att komma dit, men det är en annan sak.

(Själv började jag löpträna lite nä

Lånar tråden 😉
Anders, kanon, jag snor ditt upplägg, har du någon bra fortsättning på det så
tar jag tacksamt emot ideér på det oxå. Kommer starta på fredag antagligen.

Jag har kört igenom ett tröskelintervall program över åtta veckor och behöver mer i

Fotnot och avbön:
Jag skulle självklart - som påpekats (dito) ovan - ha sagt detta, när jag bidrog med mitt veckoupplägg: detta är det veckoschema man skall syfta till, med små steg närmre varje vecka - och INTE något man skall hoppa rakt in i. Schemat är

@ Anders B jag menade dig 🙂

Jag har börjat få upp farten på löpningen och vill fortsätta med det, helst med hårda lite längre intervaller, har fått paj på vader tidigare med korta snabba intervaller.

Nu är jag nere på ett PB på milen på 55:40 och 26is

Hej allihopa. Ett tag sen jag skrev, så jag tänkte uppdatera med hur det gått hitills. Vet inte om intresse finns men jag brukar sakna just återkopplingen i såna här trådar.

Jag har inte kunnat löpa alls så mycket jag velat när jag ursprungligen lade up

Kul med återkoppling och grattis till att du klarade målet trots skada.
Skador har väl en bra sak med sig och det är väl att man börjar tänka lite mer på hur man tränar och genom att lyssna på kroppen kanske lär sig att träna lite smartare.

Kul - grattis! När man är ung är kroppen fantastisk, och framgång är betydligt snabbare än när man kommer upp i åren 🙂