Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELUpprop: Singelingenjörer
You need to log in to create posts and topics.

Hej alla Ingenjörer och Singlar.

Varför är vi överrepresenterade här? Är vi träningsnördar eller singelnördar om man generaliserar?

Vad jobbar ni med? Vad är det för typ av företag?

Jag börjar: Jag är Strategisk Inköpare och är precis mellan två jobb

Utvecklingsingenjör på teknikföretag, samma firma i 15 år. Singel men det vet du ju redan....

Jag jobbar som bergtekniker, en mansdominerad värld o ändå är jag singel....

Ett internationellt konsultföretag som inriktar sig på geoteknik och miljöteknik.
Hemmakontoret i Stockholm men jobabr utsocknes en del...

Ni ska slippa mig i denna tråden....jag är allt utom ingenjör......Men mamma var det...pappa är det...brosan ör det...hans fru är det...alla deras vänner är det...en massa av mina ex har varit det....ingenjörer förföljer mig...nu även på Funbeat....där ni

Magnus,
Då är vi två. Jag är iofs inte invaderad av dem i familjen men överallt annars. Ingenjörer ingenjörer ingenjörer! Aaaargh... fast ni har ju er charm ändå. 😉

Jag är mjukvaruutvecklare (eller kodapa om man så vill) inom bilindustrin.
Singel för jag har svårt att hitta den där tjejen som vill köra mixlag med mig på multisporttävlingar.

...förhoppningsvis inte singel längre om ett par veckor. Det dök precis upp

Anders.. det där får du utveckal lite.
Ska du på dejt??

Både ock! 🙂
Varit på date med tjej som vill multisporta!

Gillas gymnasieingenjörer? Genomled el-tele nån gång på 80-talet. Bra att ha i ryggen numera när man byter batterier i leksaker eller ska ställa klockan på DVD:n.

Finns det någon ingenjörsbransch som inte är mansdominerad?

Min nuvarande arbetsplats har 20% kvinnor. Kvinnorna återfinns oftast som sekreterare eller de som sitter vid bandet.

Det finns massor med män här. Men inte mycke å hänga i gran om man säger så