Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningVåtdräkt för bredaxlade
You need to log in to create posts and topics.

12

Undrar om ni har något tips ska skaffa våtdräkt för att simma i havet. Jag är ganska muskulöst byggd med breda axlar. Vad jag hör är att våtdräkter är gjorda för mest smala personer. Är 1:80 och väger 82kg. Tips motages tacksamt.

Vad jag vet finns det in

bäste lösning är en armlösa dräkt.

jag byte över till den model i 2014 och älska det. om det är kall i vatten sälja de också lösa arm då du har ett gap från mitten av biceps över axel.

så mycket lättare att simma tycker jag.

BlueSeventy har lite bättre storlekar för oss med högt BMI. För damer har de en särskild storlek för tyngre personer, med samma längd som den vanliga. Herrstorlekarna verkar också ha en lite större variation än vad som är vanligt när det gäller våtdräkter

Har nog inte upplevt det som något problem, då jag var 186/94 kg deffad och mest på axlar och lår. Snarast i så fall att det blir lite lite löst runt midjan. Har haft Orca-modeller. Är dräkten för stor i midjan kan man ju ta bort en kli på några cm och l

Hej!

Jag är 1.89 lång och har gått upp från typ 96kg till 101kg.
Fick byta från 2XU A1 storlek XL till XXL.

Cirka 37 år på gym har satt sina spår...

Jag köpte på Teamsportia - de kan ta hem våtdräkt så du kan prova.

Mvh,

/B.

Som sagts tidigare så borde Orca gå bra för dig. Kör själv S4 i storlek 7 och den går bra för mig som är 170cm och väger 74kg i någorlunda ok form.

Jag funderar just på en Orca TRN hos wiggle
är 1.80 lång 104cm bröst och väger 82kg så enligt storlekstabellen ligger jag precis mellan en 7a och 8a
nog säkrast att köra med en 8a
beställningen är ju från England så inte gratis att skicka tillbaka heller.

Lite nyfiken på hur du mäter om du har 140 cm bröstvidd men bara väger 82 kg fördelat på 180 cm?

och jag undrar hur du kommer fram till storlek 7 eller 8. Skulle vilja säga minst storlek 10, troligen 11.
Jag har bröstomfång 123 cm och jag skall ha en 10:a.

Min bror köpte en Orca TRN, det är en enklare dräkt. Jag upplevde att den hade samma tjocklek över hela dräkten, dvs inte tjockare över höft/ben där man behöver mer lyft och inte tunnare över axel parti där man behöver mer rörlighet. Min bror är dock nöjd

12