Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel"Bästa" motionsloppen!
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag tycker det skulle vara lite kul om det fanns en lista på motonslopp med lite snabbfakta samt hur många deltagare det har varit! Det är ju en viss skillnad om det är 500 cyklister eller 50! Jag cyklade Sommen runt i lördags och det är ett väldigt trevl

hisingen runt(t+) strax över 1000 deltagare

Vårblotet igår var väldigt bra. 12 mil i sol med bra vägar och 900 höjdmeter. Var ca 180-200 startande.

Kool idé!
Tyvärr är Sommen Runt ett svart lopp. Annars hade jag cyklat det fler ggr än jag har gjort.
Har ingen lust att stödja en förening som inte ens ha cykel i sin verksamhet.

Hmm det tänkte jag aldrig på och du sa inget..
Jag är medlem i Vreta Skid och Motion vilket inte direkt anspelar på cykel, men de är med i SCF och arrangerar t ex Haga Cup deltävling och har MTB träning för ungdomar. Synd, för det var ett bra lopp förutom

Glan Runt 18/5 ca 200-250 st

Andy: Vill inte förstöra din helg 😉
Sommen är en av de bästa motionslopp jag har någonsin deltagit i, men jag avstå tills den dag de söka sanktion från SCF.

Laholm M6 är ett grymt lopp

Vi får se hur vi gradera Siljan efter helgen 😉

Jag körde Rembotrampet i Avesta i höstas, ca 11-12 mil. Det var ett mysigt litet lopp. Vi var väl ett 40-50 tal som ställde upp.

körde orust runt i helgen,mycket trevlig bana,pasta,kaffe o bulle var ju inte heller fel när man kom i mål.(t+)

Håller med.Orust va en trevlig bana. Hisingen Runt va ok, lite tråkig sista 2-3 milen bara. Lygnern Runt va sådär.Inte så lång & fin miljö, men desto jobbigare bana.
Kex rundan i Kungälv skall tydligen också vara bra, har jag hört. (Ligger på samma helg

12