Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej

på t.ex. gpsies.com finns ett ritverktyg för träningsrundor där man har valet att kunna följa vägar. Dvs man behöver inte klicka punkter i varje kurva utan om man har en lång, krokig väg framför sig så är det bara att klicka i början och slutet av de

Ja den funktionen finns även på http://www.gmap-pedometer.com
Kanonbra 😀 Man kan också välja mellan automatisk och manuell så om man springer en bit på vägen och sen sneddar där man vet att det finns en cykel/promenadväg så kan man just då växla över till manue

Ja, precis!

Men jag vill ju kunna göra likadant med rundorna jag ritar här på funbeat. Vet du om det går/kommer att gå?

Hade varit kanonbra om det hade funnits här. (t+)

Nej ingen aning, jag har nog aldrig ritat nån runda här på Funbeat.
Ville nog mest bara tipsa om en sida till där det funkar 😀

Skulle gå rejält mycket snabbare att rita rundor med en sån funktion.
Dessutom borde ju sträckan bli mer exakt också. (t+)

Det finns även på Nike+iPods maptool. Jag tror det dök upp i Google Maps API v3. Det borde inte vara svårt att slå på även här.

Hade ritverktyget här följt vägar så hade jag definitivt använt det. I dess nuvarande form är det helt meningslöst för mig att använda. Jag kör gmap oftast.

Men om man ska välja nåt för Olle att prioritera är det sajtens stabilitet och snabbhet framför d

Men hur korrekta är "vägarna"? Iaf när jag kollar på kartan och satellitfotot i Google samtidigt ser jag ofta att de inte stämmer överens. I en del fall har vägen byggts om sedan kartan ritades och tvärtom? Fotot äldre än kartan?
Ibland kanske bara passni

Jag förstår inte hur någon orkar hålla på att rita rundor öht! Jag är för lat och löper hellre rundan och sparar sen.
Men skulle jag rita rundor så vill jag defintivt ha den funktionen (följa vägar, gärna stigar och cykelbanor också för den delen), eller

12