Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

BILD:http://shop.beli.se/beli/images/shop/fluid_shorty32_2.jpg

Tjo, söker fortfarande en kort våtdräkt att simma i. Har funnit denna med märket "Fluid", och efter lite research kan jag konstatera att jag inte hittar detta märke/denna våtdräkt någon annan

Att du vill ha kort ärm kan jag förstå, men korta ben? Ska du simma bröstsim i våtdräkten? Om det är frisim det handlar om, så bör du ha långa ben. Det ger dig bättre vattenläge och snabbare simning med mindre ansträngning. Personligen gillar jag ärmlöst

Jag har en kort som du kan få köpa. Använt den 2 ggr.

Jag har precis donerat en kort-kort våtdräkt till Emmaus Björkå...

Jag tycker bara inte om långa ben, känns inge bra. Stelt liksom.
Därav de korta benen :

Simmar för övrigt crawl, så nog att en långbenad kanske skulle vara bättre, men föredrar "rörligheten" (det låter dumt, men det känns bättre iaf.).

Våtdräkter för simning (i öppet vatten) är utformade med utgångspunkt att man ska simma crawl. Praktiskt taget alla har långa ärmar och ben. Finns dock även ärmlösa, men benlösa torde vara extremt ovanligt. En förklaring skulle kunna vara att ingen skulle

Jag tycker jag inte använder benen så mycket att det skulle behövas, + så tycker jag att de ligger högt nog... hur högt ska de ligga egentligen...? Splattersim ala simskolan eller?

Har ofta fått höra att jag ligger relativt högt upp när jag simmar (basän