Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykel*host* Missöde med pedaler *host* …
You need to log in to create posts and topics.

Ja, jag har ju då lyckats förstöra jängorna på min ena pedal, både på pedalen, och i själva "pedalarmen" (okej cyklar är inte min grej :P)..
Hade tydligen inte skruvat i det ordentligt när jag monterade ihop cykeln efter köp. Hade märkt att något var lit

Det blir nog att köpa ny vevarm alt. vevparti.

Tror inte Helicoil är det enklaste att få till, men det vet din cykelhandlare!

Det här är faktiskt en fråga jag själv är lite nyfiken... Jag har nämligen en enhjuling i källaren vars ena pedal inte sitter där den ska alls, den kommer att ramla av inom en snar framtid. Kan man montera det själv? Jag är tillräckligt händig för att fix

Har gängorna gått så är Helicoil eller byte av vevarmarna de alternativ som finns.

På en tvåhjuling så är det nog vevarmsbyte som gäller.

Fråga 1: Satte du pedalerna på rätt sida, höger till höger och vänster till vänster? Det GÅR att göra fel om man har vevarmar av aluminium, jag har provat 🙁 Om man gör det är det nog risk att pedalerna gängar ur sig av sig själva. Gängorna är tyvärr rät

nej jag har inte skruvat fel, kollade på det idag. Den var bara inte iskruvad ordentligt, och det var faktiskt inte skavt på själva pedalen utan bara i vevarmen 😮 Går att sätta i pedalen utan att skruva nu 😛 Men om jag ändå måste byta ut allt, så kan ma