Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumInlinesÅka i Danmark
You need to log in to create posts and topics.

Jag och min syrra planerar att åka inlines längs någon cykelväg ner mot Skagen.
Är det någon som har provat det, antingen med cykel eller ännu hellre med inlines?
Finns det överhuvudtaget cykelväg där?
Vad jag har förstått så är ju Danmark välfyllt med cy

Åå det låter härligt. Jag har ingen aning om det finns cykelvägar, men det kan ni nog lösa på nåt sätt. Säkert så går det att åka på väldigt många ställen så det kanske vore skönt att ta bussen nån km ibland =)
Jag längtar oxå till att få åka inlines. Ja

Vill ha fler timmar på dagveckor..så mycket som e kul..Inlines är underbart helt enkelt..Hoppas ni får det härligt(har hört att det e perfekt att göra sådana turer i Danmark(läst om det ngn stanns men glömt var..

Hej - det är jag som är "syrran". Inlines är jättehärligt, och vi är några som brukar åka den asfalterade banvallen mellan Borås-Ulricehamn-Månstad. Så man hoppas att cykelbanorna i Danmark håller bra kvalité att åka på. Hur är banvallarna i Värmland? Hör

Danmark är nog bra även om jag aldrig åkt inlines där. De har ju en inlinesklass på HC Andersen Marathon i Odense och sedan så finns ju Bornholm Rundt, http://www.bornholmrundt.dk/

Annars kan jag rekommendera Paris-Roller - i Paris såklart! - på fredagkv

Hm.
Paris, det låter spännande.
Man kanske skulle avsätta en kväll i veckan för det....

> Paris, det låter spännande.
Man kanske skulle avsätta en kväll i veckan för det....

Gör det! Start varje fredagkväll kl. 22.00 vid Tour de Montparnasse för tre timmars åkning på Paris boulevarder. Den planerade färdvägen brukar läggas ut innan. Se http

Jag var inne och tittade på bilder från Paris.
Det ser ju jättehärligt ut!
Ja, det tål nog att funderas på...:)
Hur är vägarna? Jag är relativt ny på inlines så backar är inte så populärt hos mej...än....:).
Fast det är klart, nån gång måste man ju prova.

> Hur är vägarna? Jag är relativt ny på inlines så backar är inte så populärt hos mej...än....:).

Vägarna är huvudsakligen mycket bra. De spärrar av trafiken och man åker mitt i gatan. Det finns dock en del pavéavsnitt i bl.a. några rondeller här och var