Quote from Guest on 4 September 2013, 19:18Hej!
Jag är inne på min tredje säsong på min racer och det började några jobb-pendlar pass efter Vätternrundan med att jag fick lite lättare känning i vänster knä.
Morgonen efter var det bara att vända efter några hundra meter och ta bussen då smärtan v
Hej!
Jag är inne på min tredje säsong på min racer och det började några jobb-pendlar pass efter Vätternrundan med att jag fick lite lättare känning i vänster knä.
Morgonen efter var det bara att vända efter några hundra meter och ta bussen då smärtan v
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 19:28Javisst, när jag har varit som sämst i mitt löparknä har jag även haft symptom på cykeln. Ibland bara på cykeln och inte annars. Endel behöver inlägg även i cykelskorna. Kan även vara värt att fundera på position på cykeln samt även att man inte tappar ti
Javisst, när jag har varit som sämst i mitt löparknä har jag även haft symptom på cykeln. Ibland bara på cykeln och inte annars. Endel behöver inlägg även i cykelskorna. Kan även vara värt att fundera på position på cykeln samt även att man inte tappar ti
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 20:55Ok, tack! Hade aldrig hört talas om samma problem vid cykling.
För min del var löparknäna tacksamma att åtgärda. Problemen växte gradvis från lätta känningen på långrundor tills i slutet när jag nästan kunde sätta klockan på 8 min då det kändes som om n
Ok, tack! Hade aldrig hört talas om samma problem vid cykling.
För min del var löparknäna tacksamma att åtgärda. Problemen växte gradvis från lätta känningen på långrundor tills i slutet när jag nästan kunde sätta klockan på 8 min då det kändes som om n
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 21:27Jag har också haft liknande problem som du beskriver. Mitt problem visade sig vara sned höft som en kiropraktor kunde justera. Nu efter Vättern fick jag samma problem igen som jag nu håller på att åtgärda. Lycka till med rehab!
Jag har också haft liknande problem som du beskriver. Mitt problem visade sig vara sned höft som en kiropraktor kunde justera. Nu efter Vättern fick jag samma problem igen som jag nu håller på att åtgärda. Lycka till med rehab!
Quote from Funbeat user on 4 September 2013, 21:52Ok, det kan ju oxå vara något. Jag är alltid stel i bröstryggen och har problem även i ländryggen (vilket jag mest har problem med vid längdskidåkning).
Har varit hos naprapat vid två tillfällen nu på sensommarn och jag var sen mest över allt. Är lite b
Ok, det kan ju oxå vara något. Jag är alltid stel i bröstryggen och har problem även i ländryggen (vilket jag mest har problem med vid längdskidåkning).
Har varit hos naprapat vid två tillfällen nu på sensommarn och jag var sen mest över allt. Är lite b
Quote from Funbeat user on 11 September 2013, 15:24Det är precis lika viktigt att ha bra inlägg i cykelskorna som i löparskorna. Även pronation kan ge problem om de cyklar mycket.
Om du cyklar mycket och har problem med knäna kan det vara värt pengarna att göra en riktigt bike-fit, där de utvärderar din
Det är precis lika viktigt att ha bra inlägg i cykelskorna som i löparskorna. Även pronation kan ge problem om de cyklar mycket.
Om du cyklar mycket och har problem med knäna kan det vara värt pengarna att göra en riktigt bike-fit, där de utvärderar din
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 10:33Har fått liknande problem också. Kyla och felinställda skor eller cykel kan påverka också.
Har fått liknande problem också. Kyla och felinställda skor eller cykel kan påverka också.
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 14:02För mig så hjälper det väldigt att hålla knäna varma. Hemmagjorda knävärmare av ull så fort tempen går under 17 gader har löst det för min del 🙂
(Klipp av ett par gamla, gärna krympta så de blir lite tjockare, långkalsonger)
För mig så hjälper det väldigt att hålla knäna varma. Hemmagjorda knävärmare av ull så fort tempen går under 17 gader har löst det för min del 🙂
(Klipp av ett par gamla, gärna krympta så de blir lite tjockare, långkalsonger)
Quote from Funbeat user on 18 September 2013, 22:41Kyla kan inte vara kopplat till mina problem dock då jag känner från första tramptag efter att jag kommer från en varm lgh alt. kontor.
Men det är en bra synpunkt ändå, vinden kyler mer än man tror!Blir till att prova inlägg och ta mig till cykelhandla
Kyla kan inte vara kopplat till mina problem dock då jag känner från första tramptag efter att jag kommer från en varm lgh alt. kontor.
Men det är en bra synpunkt ändå, vinden kyler mer än man tror!
Blir till att prova inlägg och ta mig till cykelhandla
Quote from Funbeat user on 22 September 2013, 17:28"Löparknä" är just inflamerad/irriterad slemsäck i min värld iaf.
Tack för tipsen!
"Löparknä" är just inflamerad/irriterad slemsäck i min värld iaf.
Tack för tipsen!