Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatÄldre blogginlägg
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag vill kunna läsa äldre blogginlägg. Hur gör jag då?

Drömmer 😉

Förutom "Aktuella blogginlägg" längst ner är det enda sätt jag hittat är att gå in på respektive användare.

Jag har inte fungerat på det tidigare, men genom att klicka på "Aktuella blogginlägg" längst ner (alltså själva texten Aktuella blogginlägg, inte ett enskilt inlägg) får man upp en lista på de senaste 50 stycken inläggen (eller så).

Man kan också till vä

Det här svarar iofs inte på frågan men jag tycker att det vore trevligt att få tillbaka den tidigare fliken "bloggar" i sidhuvudet. Den försvann för att ge plats till butikfliken men nu när butiken inte längre finns så kanske det finns plats igen?

Lägg till boxen "Bloggarkiv" på din sida så kan du se alla gamla inlägg.

Fast det hjälper ju bara att hitta "dina" blogginlägg. Jag tolkar trådskaparens fråga som att han rent generellt vill läsa gamla blogginlägg, även andras.

Med tanke på att väldigt många bloggar endast består av länkar så vore det bättre att man krävde minst 500 tecken för att det ska gå att "blogga".

Alla får lägga till boxen Bloggarkiv så kan man läsa alla gamla blogginlägg.

Det bör gå att URLa sig till gamla inlägg om boxen inte är tillagd med följande URL:
http://www.funbeat.se/blogs/archive.aspx?PersonID=XXXX&Year=2010&Month=7

XXXX ersätts med d

Jag ser inte riktigt problemet med att folk länkar till andra bloggar, det ger ändå en pageview i funbeat i allmänhet för reklamen, och det är inte jättekonstigt att folk väljer att lägga själva blogtexten på sajter som lämpar sig ganska mycket mer för de

För att det fyller bloggströmmen.

12