Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hejsan

Jag får börja med att be om ursäkt för den miljonte tråden om hjul. Är väldigt mycket nybörjare på cykling och ju mer jag läser dessto svårare och mer komplicerat blir det (med diskussioner om antal ekrar etc och ord jag inte ens förstår).

Har en

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1153645#p1155989

Tack, har läst denna men den utmynnar i för avancerade saker för en nybörjare som mig (keramiska fälgar etc), och ett förslag om att köpa en fin alpha fälg men vem ska göra hjul åt mig med den...jag kan tyvärr inte bygga ett eget...

Håkan!

Jimmy:
Köper du hjulen från Actionsports.de som jag länkade till så får du dem inte enbart byggda,
du får dem bra byggda!

Varför inte köpa ett par fina tubhjul som du har på lopp o finåkning? Dina nuvarande hjul duger länge o väl till pendling.

Håkan:ok fattade som att man bara fick själva fälgen och inte ett komplett hjul...ursäkta en i*iot eller ja novis 🙂
Det är så mycket jag inte begriper vad gäller cykling må jag säga, att bara trampa räcker inte långt....:-)

David: Tubhjul, betyder det

spelar det någon roll att jag inte har så mkt muskler dvs väger som max 68-69.....klenis 🙂 Fast jo det mesta är samlat runt buken 🙂

Tubdäck klistras på fälgen och det är inte så svårt. Slangen finns inne i däcket.

Lättare fälg/däck och bättre säkerhet/vägkänsla.

Tubdäck som är klistrade med vanligt lvg lim, eller tejp, har ett högre rullmotstånd jmf med kanttrådsdäck.
(Det är därför som det finns speciella, hårda och termostabila, lim för bancykling.)

Hastighetsförsämringen pga det ökade rullmotståndet med tubdä

12