Quote from Guest on 6 February 2012, 16:46Hejsan
Jag får börja med att be om ursäkt för den miljonte tråden om hjul. Är väldigt mycket nybörjare på cykling och ju mer jag läser dessto svårare och mer komplicerat blir det (med diskussioner om antal ekrar etc och ord jag inte ens förstår).
Har en
Hejsan
Jag får börja med att be om ursäkt för den miljonte tråden om hjul. Är väldigt mycket nybörjare på cykling och ju mer jag läser dessto svårare och mer komplicerat blir det (med diskussioner om antal ekrar etc och ord jag inte ens förstår).
Har en
Quote from Berit Bengtson on 6 February 2012, 16:56http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1153645#p1155989
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=1153645#p1155989
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:05Tack, har läst denna men den utmynnar i för avancerade saker för en nybörjare som mig (keramiska fälgar etc), och ett förslag om att köpa en fin alpha fälg men vem ska göra hjul åt mig med den...jag kan tyvärr inte bygga ett eget...
Tack, har läst denna men den utmynnar i för avancerade saker för en nybörjare som mig (keramiska fälgar etc), och ett förslag om att köpa en fin alpha fälg men vem ska göra hjul åt mig med den...jag kan tyvärr inte bygga ett eget...
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:07Håkan!
Håkan!
Quote from Berit Bengtson on 6 February 2012, 17:10Jimmy:
Köper du hjulen från Actionsports.de som jag länkade till så får du dem inte enbart byggda,
du får dem bra byggda!
Jimmy:
Köper du hjulen från Actionsports.de som jag länkade till så får du dem inte enbart byggda,
du får dem bra byggda!
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:13Varför inte köpa ett par fina tubhjul som du har på lopp o finåkning? Dina nuvarande hjul duger länge o väl till pendling.
Varför inte köpa ett par fina tubhjul som du har på lopp o finåkning? Dina nuvarande hjul duger länge o väl till pendling.
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:23Håkan:ok fattade som att man bara fick själva fälgen och inte ett komplett hjul...ursäkta en i*iot eller ja novis 🙂
Det är så mycket jag inte begriper vad gäller cykling må jag säga, att bara trampa räcker inte långt....:-)David: Tubhjul, betyder det
Håkan:ok fattade som att man bara fick själva fälgen och inte ett komplett hjul...ursäkta en i*iot eller ja novis 🙂
Det är så mycket jag inte begriper vad gäller cykling må jag säga, att bara trampa räcker inte långt....:-)
David: Tubhjul, betyder det
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:25spelar det någon roll att jag inte har så mkt muskler dvs väger som max 68-69.....klenis 🙂 Fast jo det mesta är samlat runt buken 🙂
spelar det någon roll att jag inte har så mkt muskler dvs väger som max 68-69.....klenis 🙂 Fast jo det mesta är samlat runt buken 🙂
Quote from Funbeat user on 6 February 2012, 17:28Tubdäck klistras på fälgen och det är inte så svårt. Slangen finns inne i däcket.
Lättare fälg/däck och bättre säkerhet/vägkänsla.
Tubdäck klistras på fälgen och det är inte så svårt. Slangen finns inne i däcket.
Lättare fälg/däck och bättre säkerhet/vägkänsla.
Quote from Berit Bengtson on 6 February 2012, 18:17Tubdäck som är klistrade med vanligt lvg lim, eller tejp, har ett högre rullmotstånd jmf med kanttrådsdäck.
(Det är därför som det finns speciella, hårda och termostabila, lim för bancykling.)Hastighetsförsämringen pga det ökade rullmotståndet med tubdä
Tubdäck som är klistrade med vanligt lvg lim, eller tejp, har ett högre rullmotstånd jmf med kanttrådsdäck.
(Det är därför som det finns speciella, hårda och termostabila, lim för bancykling.)
Hastighetsförsämringen pga det ökade rullmotståndet med tubdä