Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Skulle bli väldigt glad om detta kunde fixas. (H)

Att höjdmeter kommer med från Garmin edge 500. Det skulle va toppen!

Att tiden på mitt pass för cykling tas default för det som Garmin kallar moving time och inte time. Eller att jag får möjlighet

Är detta nånting som går att ordna ?
Framförallt moving time fråm edge 500 skulle va fint att ha. (H)

Det kan diffa rätt mycket ibland, då blir hastighet mm fel.

Är moving time den effektiva tiden av passet och time den tid från vilken klockan startades till att jag avslutade passet och stängde av klockan?

I så fall vill jag att detta val ska finnas för det blir ju helt missvisande om man, som jag, ibland stanna

>Är moving time den effektiva tiden av passet och time den tid från vilken klockan startades till att jag avslutade passet och stängde av klockan?

Nix. Det är den tid Garmin tycker att du rör på dej. Jag antar att du finns nåt cutoff-tempo eller nån ann

Det går väl att aktivera autopaus, tiden stoppas när du står still/kör under en viss hastighet?

Om vi pratar om den tid då Garmin tycker att man rör på sig tycker jag att det är en dålig idé att använda den för importen. Jag använder min edge 500 för att regga trainer och spinningpass också, och då rör jag inte på mig. Bättre i sådana fall att säker

"Moving time" och "Avg. moving pace" används bara på Garmin Connect-sajten (vad jag sett), till Funbeat importeras full tid.

Ja, men diskussionen handlar om att föreslå en ändring av detta och att använda Moving time istället. Jag motsätter mig denna ändring om det innebär att jag inte kommer få in trainer/spinning tid i funbeat beroende på att den räknas bort vid importen.

Mv

(t-) för att använda moving time istället för time.

Tycker att det funkar bra som det är.

12