Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Här kommer några önskemål kopplade till kartfunktionen som för övrigt är grymt bra. Men det det förhindrar ju inte att den kan förbättras.

Ofta är det ju så att man har 5-10 rundor som har två eller tre olika varianter på start och målgång men som varier

Jag skulle vilja att gruppadministratören fick möjlighet att ta bort rundor som ligger i grupper där de inte hör hemma. Det vore *bra*.

Hade också varit bra med km markeringar, alltså tex ett tvärsträck vid varje km utefter rundan

Ett sätt att komma undan problemet med malplacerade rundor, borde kunna vara att man varje gång man försöker spara en runda får en fråga till vilken sport den rundan hör tex löpning, cyckel, skridsko paddling osv...

och sen en fråga om den ska läggas i d

Det verkar som om det finns tre typer av kartor:
1. Kartor i samband med en tävling
2. Kartor som är olika former av träningsrundor
3. Testrundor, felinlägg och övrigt kladd

Typ 1 ovan funkar ganska bra idag, vore dock bra om man (typ den som skapade täv

Eh, att ta bort kartan om det är man själv som lagt dit den går visst redan. (t+)

Linus, jag håller med om att man ska kunna låsa en grupp eller diskussion från att rundor läggs där. Problemet är egentligen inte att det läggs rundor på fel ställen utan att rundorna måste läggas i en diskussion.
Det här är säkert jättejobbigt för Olle,

Anders,

Japp, har tänkte exakt samma tanke, men har inte kommit på ett bra önskemål hur man ska kunna diskutera en runda i efterhand... vilket man ibland säkert vill. Man vill ju att det ska vara enkelt, och att välja en runda från en lista (måånga rundo

Perfekt att ni tar upp det här! Jag har en förändring på gång framöver som förhoppningsvis kommer råda bot på förvirringen kring rundor. Har dock inte skissat färdigt på den än.

Jag får se om jag lyckas lösa det där med att ändra i rundor, kopiera rundor

"Typ 1 ovan funkar ganska bra idag, vore dock bra om man (typ den som skapade tävlingen) kunde uppdatera och ändra i kartan i efterhand."
Vore kanske bra om man kunde överlåta editeringsrätten på andra eller gruppägaren, bara fa man lagt in tävlingen förs

12