Quote from Guest on 1 April 2009, 21:07Hej!
Jag undrar i vilka tävlingar (distanser) det är OK att cykla i grupp och vilka det inte är OK. jag såg att det ej var ok på ironman Hawaii. 🙂
Hej!
Jag undrar i vilka tävlingar (distanser) det är OK att cykla i grupp och vilka det inte är OK. jag såg att det ej var ok på ironman Hawaii. 🙂
Quote from Funbeat user on 1 April 2009, 21:17På vissa tävlingar på sprint och olympisk distans. I sommar är det Hallsta, Säter och Stockholm som kan erbjuda draftingtävlingar. Dock är det inte alla klasser i dessa tävlingar som kör drafting.
På vissa tävlingar på sprint och olympisk distans. I sommar är det Hallsta, Säter och Stockholm som kan erbjuda draftingtävlingar. Dock är det inte alla klasser i dessa tävlingar som kör drafting.
Quote from Jonas Täng on 1 April 2009, 22:14...och tumregeln är alltså att man inte draftar på varandra.
...och tumregeln är alltså att man inte draftar på varandra.
Quote from Anders Wallerstedt on 2 April 2009, 11:38Drafting har införts på några tävlingar, även förra säsongen.
Det kommer att vara drafting på
Säter olympisk (drafting), söndag 28 juni
Hallstahammar SM sprint (drafting), lördag 18 juli
Stockholm Triathlon (drafting), söndag 23 augustiDrafting gäller
Drafting har införts på några tävlingar, även förra säsongen.
Det kommer att vara drafting på
Säter olympisk (drafting), söndag 28 juni
Hallstahammar SM sprint (drafting), lördag 18 juli
Stockholm Triathlon (drafting), söndag 23 augusti
Drafting gäller
Quote from Funbeat user on 3 April 2009, 08:20På de få tävlingar jag varit tycker jag det varit bra disciplin på de längre klasserna, men på motion och sprint har det varit bedrövligt. När jag cyklade i sövde t ex så mötte jag en jätteklunga som körde korta rundan.
Vad jag hört är det också standar
På de få tävlingar jag varit tycker jag det varit bra disciplin på de längre klasserna, men på motion och sprint har det varit bedrövligt. När jag cyklade i sövde t ex så mötte jag en jätteklunga som körde korta rundan.
Vad jag hört är det också standar