Quote from Guest on 2 June 2009, 20:19Jag tänkte köpa ett par, men förhör mig ju gärna hos eliten först.
Om ni fick välja från länken nedan.....?http://www.simbutiken.se/se/grp/nasklammor.php
Jag tänkte köpa ett par, men förhör mig ju gärna hos eliten först.
Om ni fick välja från länken nedan.....?
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 20:29Det är jag också sugen på att veta, ägen om jag mer eller mindre har bestämt mig för att träna utan ändå.
Det skadar ju dock inte att veta.
Det är jag också sugen på att veta, ägen om jag mer eller mindre har bestämt mig för att träna utan ändå.
Det skadar ju dock inte att veta.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 20:53Jag har använt de med stålbåge, funkar fint.
Lätt att justera så att den sitter bra. Om man tycker att den glider av lätt kan man torka av näsan ordentligt med en handduk så att man får bort eventuellt fett från huden.
Jag har använt de med stålbåge, funkar fint.
Lätt att justera så att den sitter bra. Om man tycker att den glider av lätt kan man torka av näsan ordentligt med en handduk så att man får bort eventuellt fett från huden.
Quote from Lisa Bringhed on 2 June 2009, 20:54Välj en med stålbåge i alla fall. Jag provade en av plast först, den höll inte så länge... (t-). Jag har http://www.simbutiken.se/se/art/nasklamma-malmsten.php och den funkar bra.
Välj en med stålbåge i alla fall. Jag provade en av plast först, den höll inte så länge... (t-). Jag har http://www.simbutiken.se/se/art/nasklamma-malmsten.php och den funkar bra.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 21:31Den billigaste med stålbåge kan väl vara vettigt. Jag brukar dock gilla de i plast (inte testat nån av modellerna på bilderna), de brukar sitta fast bättre på mig.
Den billigaste med stålbåge kan väl vara vettigt. Jag brukar dock gilla de i plast (inte testat nån av modellerna på bilderna), de brukar sitta fast bättre på mig.
Quote from Funbeat user on 2 June 2009, 23:37Helt klart de med stålbåge! Det är lättare att få dem att passa så att de sitter åt ordentligt.
Speedo och olanderklämman är lite mindre och malmsten aningens större (längre). Malmstens är för stor för min medelnäsa iaf:)
Helt klart de med stålbåge! Det är lättare att få dem att passa så att de sitter åt ordentligt.
Speedo och olanderklämman är lite mindre och malmsten aningens större (längre). Malmstens är för stor för min medelnäsa iaf:)
Quote from Elias Engqvist on 3 June 2009, 00:21Maria: Ska du börja med konstsim?
Maria: Ska du börja med konstsim?
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 10:23*s*Christer, nej men jag inbillar mig att volterna blir mindre "plågsamma" om jag hindrar vatten från att komma in i näsan.....och när jag simmat av så gillar jag att ........ja, det liknar kanske lite konstsim iaf 😀
Tack för svar, alla!
*s*Christer, nej men jag inbillar mig att volterna blir mindre "plågsamma" om jag hindrar vatten från att komma in i näsan.....och när jag simmat av så gillar jag att ........ja, det liknar kanske lite konstsim iaf 😀
Tack för svar, alla!
Quote from Funbeat user on 3 June 2009, 13:45Jag köpte en metall-klämma idag på simhallen och efter några minuters förvirrande känsla över att inte använda näsan längre för utblås så kändes det riktigt bra. OCH volterna blev "lättare".
Finemang! (t+)
Jag köpte en metall-klämma idag på simhallen och efter några minuters förvirrande känsla över att inte använda näsan längre för utblås så kändes det riktigt bra. OCH volterna blev "lättare".
Finemang! (t+)