Quote from Guest on 1 September 2009, 21:35Behöver lite hjälp från nån som är lite mer cykelkunnig än vad jag är....Detta står i annonsen och jag provcykla den idag, den kändes bra och rätt storlek. Den var i mkt bra skick, nästan inga repor och växlarna fungerade bra, vägde runt 11kilo (tror jag)
Behöver lite hjälp från nån som är lite mer cykelkunnig än vad jag är....Detta står i annonsen och jag provcykla den idag, den kändes bra och rätt storlek. Den var i mkt bra skick, nästan inga repor och växlarna fungerade bra, vägde runt 11kilo (tror jag)
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 21:45Om du ska cykla på landsväg är väl inte en MTB jag skulle välja i första hand.
Däremot om du även tänker cykla på grusvägar och kanske i skogen, passar den bättre.Kolla också kedja och drev.
Ser dom rena ut eller är dom "geggiga".
Det senare är inget b
Om du ska cykla på landsväg är väl inte en MTB jag skulle välja i första hand.
Däremot om du även tänker cykla på grusvägar och kanske i skogen, passar den bättre.
Kolla också kedja och drev.
Ser dom rena ut eller är dom "geggiga".
Det senare är inget b
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:00Är den så gammal så är frågan ifall du inte får byta drivlinan?
Kostnad minst en tusenlapp.
Är den så gammal så är frågan ifall du inte får byta drivlinan?
Kostnad minst en tusenlapp.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:01Antar att en MTB inte är den bästa att cykla landsväg med men jag har inte råd att köpa två cyklar och jag är nybörjare som vill motionsträna och prova på terräng. Den var ren och fin ut, drev och kedja var inte "geggiga" och såg ut att vara välskött, hon
Antar att en MTB inte är den bästa att cykla landsväg med men jag har inte råd att köpa två cyklar och jag är nybörjare som vill motionsträna och prova på terräng. Den var ren och fin ut, drev och kedja var inte "geggiga" och såg ut att vara välskött, hon
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:03Är däcken nya eller har den stått några år så är där en utgiftspost till?
Är däcken nya eller har den stått några år så är där en utgiftspost till?
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:12Vet faktiskt inte, tänkte inte på att fråga hur gamla däcken är...Hur ofta byter man däck på en sån cykel? Hur vet man om drivlinan måste bytas? Märks kanske att jag är fullständigt nybörjare i detta med cyklar 😀
Vet faktiskt inte, tänkte inte på att fråga hur gamla däcken är...Hur ofta byter man däck på en sån cykel? Hur vet man om drivlinan måste bytas? Märks kanske att jag är fullständigt nybörjare i detta med cyklar 😀
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:16Fråga! Däcken får torrsprickor och drivlinan "hajfenor" på kuggarna.
Fråga! Däcken får torrsprickor och drivlinan "hajfenor" på kuggarna.
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:21Om däcken ser ut att ha torkat, fått sprickor eller är slita behövs de bytas!
Gummit håller väl en 3-4 år kanske?Drivlina är lite lurigare, kolla om kugghjulen i kassetten bak eller klinrna fram ser ut som hajtänder snarare än fyrkanter.
BILD:http://www
Om däcken ser ut att ha torkat, fått sprickor eller är slita behövs de bytas!
Gummit håller väl en 3-4 år kanske?
Drivlina är lite lurigare, kolla om kugghjulen i kassetten bak eller klinrna fram ser ut som hajtänder snarare än fyrkanter.
BILD:http://www
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:29Finns det bilder eller en länk till annons?
Jag tycker ändå du ska köpa en racer. Och jag tycker du ska hålla dig på vägarna 🙂
Finns det bilder eller en länk till annons?
Jag tycker ändå du ska köpa en racer. Och jag tycker du ska hålla dig på vägarna 🙂
Quote from Funbeat user on 1 September 2009, 22:33Tack tack för alla svar, nu vet jag lite mer vad jag ska kolla på, länken med videon var bra 🙂
Har nån nåt mer råd så tar jag tacksamt emot! 😀
Tack tack för alla svar, nu vet jag lite mer vad jag ska kolla på, länken med videon var bra 🙂
Har nån nåt mer råd så tar jag tacksamt emot! 😀