Quote from Guest on 8 August 2012, 15:43Jag är sugen på att ta upp vägcyklandet igen. Jag bor utanför Göteborg (Härryda) och har egentligen en massa vägar att träna på i närheten. Nu till problemet: jag vet allt för väl hur folk kör bil här i trakterna: vansinniga hastigheter och noll respekt f
Jag är sugen på att ta upp vägcyklandet igen. Jag bor utanför Göteborg (Härryda) och har egentligen en massa vägar att träna på i närheten. Nu till problemet: jag vet allt för väl hur folk kör bil här i trakterna: vansinniga hastigheter och noll respekt f
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 15:53Titta på några av dessa:
http://www.lvg.nu/index.php/traening/vara-rundor
Titta på några av dessa:
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 16:28Tack för länk! Jag skall kolla om det finns någon som känns tillräckligt safe. Annars får jag väl hålla mig till trainern 😉
Tack för länk! Jag skall kolla om det finns någon som känns tillräckligt safe. Annars får jag väl hålla mig till trainern 😉
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 16:35Tycker iofs Härryda-området är rätt trevligt, bra vägar där bilarna accepterar cyklister. Enda tutorna man får där är när man korsar Rv40 på "påfarts-viadukterna", men där finns cykelväg om man hellre tar den.
Annars är mina enda hatvägar i Gbg-området Hä
Tycker iofs Härryda-området är rätt trevligt, bra vägar där bilarna accepterar cyklister. Enda tutorna man får där är när man korsar Rv40 på "påfarts-viadukterna", men där finns cykelväg om man hellre tar den.
Annars är mina enda hatvägar i Gbg-området Hä
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 17:01Tycker Härryda är trevligt att cykla i, delar inte din känsla mao. Lerumstrakten mkt bra också, och Alingsås. 🙂
Tycker Härryda är trevligt att cykla i, delar inte din känsla mao. Lerumstrakten mkt bra också, och Alingsås. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 17:52Hällesåkervägen är ett kapitel för sig. Det kan bli otäckt, ja.
Hällesåkervägen är ett kapitel för sig. Det kan bli otäckt, ja.
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 09:16Jag måste ha "tur"- Kör regelbundet Hällesåkersvägen men har aldrig råkat ut för någon incident. Jag brukar dock köra antingen tidigt på morgonen eller lite senare på kvällen. Kan tänka mig att de kan vara lite aggressiva i rusningstid...
/Peter
Jag måste ha "tur"- Kör regelbundet Hällesåkersvägen men har aldrig råkat ut för någon incident. Jag brukar dock köra antingen tidigt på morgonen eller lite senare på kvällen. Kan tänka mig att de kan vara lite aggressiva i rusningstid...
/Peter
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 09:33Peter, jag ska nog inte överdriva. 99% av alla bilister är helt ok, så länge man uppför sig vettigt själv. Resterande 1% är överrepresenterad på Hällesåkervägen. Jag har haft mest problem på lördagar och söndagar. Jag har ett registreringsnummer som jag h
Peter, jag ska nog inte överdriva. 99% av alla bilister är helt ok, så länge man uppför sig vettigt själv. Resterande 1% är överrepresenterad på Hällesåkervägen. Jag har haft mest problem på lördagar och söndagar. Jag har ett registreringsnummer som jag h
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 15:45Brukar utgår från Mölnlycke och en del bort mot Hällesåker, Lindome, Kungsbacka men bort mot Edsås. Inte blivit farligt prejad ännu men spolarvätska har man ju blivit duschad med några gånger.
Annars kan du ju alltid skaffa mtb, finns många trevliga rund
Brukar utgår från Mölnlycke och en del bort mot Hällesåker, Lindome, Kungsbacka men bort mot Edsås. Inte blivit farligt prejad ännu men spolarvätska har man ju blivit duschad med några gånger.
Annars kan du ju alltid skaffa mtb, finns många trevliga rund