Quote from Guest on 19 August 2011, 17:58Bakgrund: Jag har cyklat lvg till och från de senaste 4 åren och ägt en mtb lika länge. Förra året började jag träna lvg mer kontinuerligt men ådrog mig ett löparknä (under ett löplopp) vilket har gjort att jag inte tränat någon kondition förens början på
Bakgrund: Jag har cyklat lvg till och från de senaste 4 åren och ägt en mtb lika länge. Förra året började jag träna lvg mer kontinuerligt men ådrog mig ett löparknä (under ett löplopp) vilket har gjort att jag inte tränat någon kondition förens början på
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 18:08Frågan är om du ska ha tub eller kanttråd på hjulen.
Lika bra att ta det med en gång. Tråden lär ändå landa där 🙂
Edit: Sorry, läste lite slarvigt och missade din parentes första gången.
Frågan är om du ska ha tub eller kanttråd på hjulen.
Lika bra att ta det med en gång. Tråden lär ändå landa där 🙂
Edit: Sorry, läste lite slarvigt och missade din parentes första gången.
Quote from ellen olsson on 19 August 2011, 18:10Jag tycker att det är klart tveksamt att lägga 14 papp på hjul till en lite småtrist hoj. Jag hade bytt ram och gaffel först.
Jag tycker att det är klart tveksamt att lägga 14 papp på hjul till en lite småtrist hoj. Jag hade bytt ram och gaffel först.
Quote from Funbeat user on 19 August 2011, 21:49Jag tycker du köper ett par fina LVG-hjul, för 5-8000:- ungefär, med högre profil. Då har du ett par med lågprofil (Linus) vid dåligt väder samt höst och vår och ett par fina till fint väder och tävlingar. Till de fina naturligtvis lätta latex slangar sam
Jag tycker du köper ett par fina LVG-hjul, för 5-8000:- ungefär, med högre profil. Då har du ett par med lågprofil (Linus) vid dåligt väder samt höst och vår och ett par fina till fint väder och tävlingar. Till de fina naturligtvis lätta latex slangar sam
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 21:06Haha ja tack för det Mathias!
Fredrik: Jag tänkte som så att jag först köper nya hjul, dessa flyttar jag sedan till nästa cykel som jag köper. Förhoppningsvis blir det en ny cykel/ramkit nästa år (vill vänta och se hur den elektroniska ultegran kommer att
Haha ja tack för det Mathias!
Fredrik: Jag tänkte som så att jag först köper nya hjul, dessa flyttar jag sedan till nästa cykel som jag köper. Förhoppningsvis blir det en ny cykel/ramkit nästa år (vill vänta och se hur den elektroniska ultegran kommer att
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 22:02Det enda sammanhang jag har sett någon riktigt bra anledning att använda elektriska växlar är på tempobågar där man kan få dubbelkommando.
Det enda sammanhang jag har sett någon riktigt bra anledning att använda elektriska växlar är på tempobågar där man kan få dubbelkommando.
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 22:50Efter att ha pratat med shimanopersonal tyckte jag mig se fler fördelar än den du nämnde. Ex. minimalt med underhåll av t.ex. vajrar, vajerhöljen (finns inga). Det är enligt mig ganska stor skillnad på känslan av att trycka på en knapp för ny växel jämför
Efter att ha pratat med shimanopersonal tyckte jag mig se fler fördelar än den du nämnde. Ex. minimalt med underhåll av t.ex. vajrar, vajerhöljen (finns inga). Det är enligt mig ganska stor skillnad på känslan av att trycka på en knapp för ny växel jämför
Quote from Funbeat user on 20 August 2011, 23:26Jag har ett par dura ace c24 föregående modell. Shimano wh-rs80 c24 är extremt prisvärda. Tror du klarar dig med bara det hjulparet, sedan kan du satsa på bättre ram. Säljs för 3600 paret på crc.
Jag har ett par dura ace c24 föregående modell. Shimano wh-rs80 c24 är extremt prisvärda. Tror du klarar dig med bara det hjulparet, sedan kan du satsa på bättre ram. Säljs för 3600 paret på crc.
Quote from Funbeat user on 21 August 2011, 20:53Okej. Tolkar jag det rätt? Jag borde köpa ett ramkit och flytta mina komponenter från den gamla till den nya ramen? Mina komponenter är använda från och med -07, är det fortfarande värt att flytta över?
Okej. Tolkar jag det rätt? Jag borde köpa ett ramkit och flytta mina komponenter från den gamla till den nya ramen? Mina komponenter är använda från och med -07, är det fortfarande värt att flytta över?
Quote from ellen olsson on 21 August 2011, 21:09Det absolut effektivaste är att lägga pengarna på effektiv träning. 🙂
Testa dig, få ett seriöst träningsprogram, träna och följ upp resultaten. Kosta på dig ett par träningsläger, t.ex. tidigt på säsongen.
Det absolut effektivaste är att lägga pengarna på effektiv träning. 🙂
Testa dig, få ett seriöst träningsprogram, träna och följ upp resultaten. Kosta på dig ett par träningsläger, t.ex. tidigt på säsongen.